mikä on statiivi?jotenki liittyyy teatterisanastoon ja valaisimiin käsittääkseni,mut mitä se tekee ja miten ja miks

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 21:08

Statiivi (esim. kameran) jalusta. Itselläni on statiivi ja se pitää kameran tukevasti ( ei tärise ) aloillaan ja mahdollistaa kameran liikuttamisen sivu-ja vaakasuunnassa kuvattaessa. Toimii myös jalustana etälaukaisua käytettäessä, niissä tilanteissa, joissa halutaan kuvata vaikka itse itseään kohteen kanssa yhdessä. Erittäin hyvä ja tarpeellinen ammattimaisessa kuvauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.08.2009 - 21:03

Ihan outo sana minulle. Statistin kyllä tiedän, ja se liitty teatterisanastoon, mutta statiivi ei kerro mitään. Paitsi tuolla googlehaulla löysin sen sanan, ja tarkoittaa turvakameran jalustaa, sekä sen niminen mainostoimisto on olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 21:10

statiiviksi sanotaan mitä tahansa 'tukijalkaa' jonka varaan tai johon voidaan joku laite kiinnittää, esimerkiksi teatterissa valaisimet , laboratorioissa erilaisia laitteita jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 21:15

Ylivieskalainen mainostoimisto.
www.statiivi.fi/statiivi.htm
statiivi asennetaan ruuvaamalla esim seinälle/kattoon.
www.elektroni.fi/?product=12962
statiivi, koura ja kaksoispuristin
virtuaali.tkk.fi/orgaaninenk...ristin.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 22:28

www.ipcmax.com/product_info....ts_id=1304
valaisimien , kameroiden ym. kiinnityslaite

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 23:55

Ettet vain tarkota statistia ? Sellaiseksi kutsutaan teatterissa tai elokuvissa esiintyvää näyttelijän sijaista, joka hoitaa vaikeita kohtia, esimerkiksi hyppää, ratsastaa, tekee temppuja trapetsilla jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 00:31

Joulunäytelmän joulukuusen esittäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 07:41

Tukivarsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 09:47

Valaisin, jolla näyttelijää seurataan sillä pyöreällä spottivalolla, on kiinni statiivissa.