minulla ollut 3v uros kissa 2v nyt otin 15 v nartun kaverilta mutta mitä tehdä kun eivät tule lainkaan toimeen keskenään

Lisätty: 13.08.2009 - 17:01

kissat tappelevat koko aika pitääkö anttaa narttu takaisi entiselle omistajalle kissat olleet minulla nyt reilu 2viikkoa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 17:49

No tuo nuorempi on vielä lapsonen ja tuo vanhempi kisu jo vanhus ja tää 3v uros haluaa leikkii tään vanhuskisun kans, mut eihän se enää jaksa, joten siitä syntyy tää konfligti heitin välil, tuttu juttu, kun meitin vanhus sai viel lapsosen tuos 14-15 -vuotiaana nii kun pikkukisu varttu ja halus ikästää seuraa, niin eikun kisuäiteen kimppuun "hei leikitään, riehutaa, ala tulla", ja vanha emo sit sähisi ja yritti hätistää tään "riiviön" kimpustaan.. huh.. huh.. näytti aina tappelulta...näin mie luulen täskii oleva 'sukupolvien välinen kriisi':) Kyllähän sitä 1-2kk korkeintaan voi kattoo, jot miten sopeutuu toisiinsa, mut nuoremmal kisul tarvii olla paljon virikkeitä jotta jättää tään vanhemman kisulin rauhaan..tsemppii teitil:)

Lisätty: 13.08.2009 - 18:28

Lisäyksenä viel, jot heitin tarviis olla suht koht saman ikäsii, et heist ois samanluonteist seuraa toisilleen..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 13.08.2009 - 17:02

Pitkään on nahistelu kestänyt. Valtataistelua taitaa olla. Katso nyt vielä viikko ennenkuin luovutat.
Oletko katsellut noilta kissasivuilta olisiko siellä vinkkejä miten saisit kisulit sulaan sopuun keskenään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.08.2009 - 17:36

Ei onnistu tappelevien kissojen yhteiselo. Itselläni on leikattu narttukissa 5-6 v, jonka sain kodista jossa oli uroskissa, leikattu. Alkoivat monen vuoden yhdessäolon jälkeen tappelemaan, ja ne piti erottaa toisistaan. Olisivat muuten tappaneet varmaankin toisensa. Aina oli korvissa reikiä ja revittyjä karvakasoja joka puolella. Eläinlääkäri oli sanonut, että jos yli kaksi viikkoa tappelevat, ei yhdessäolo enään onnistu. Luulen, että joudut antamaan sen viimeksi otetun kissan takaisin sinne mistä on sinulle tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 17:46

Kuka se 5 kertaa vanhempaa "akkaa" kaverikseen haluaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 17:48

anna se kissa takasin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 18:10

Hyvä tietää kun ajattelin tolle piskatille seuralaista mutta emäntä toppuutteli niin uskon mokemuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 19:22

ne nuoremmat kissat ovat tarkkana omasta reviiristään ja ihmettelevät mitä yhtä äkkiä ilmestyy vieras kissa. Sam jos ihmisellekin kävis niin kyllä sitä vähän ihmettelis kun sekaan ilmestyy vanha akka. Ja tumaa et lähtis pois äkkiä tuo sinne mistä tulikin. jos sulla on kauhean vaikeata pitää sitä vanhaa kissaa siinä niin anna se suosiolla takaisin. vieköön jollekin muulle joka tahtoo itselleen niin vanhan kissan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 21:37

Anna vielä olla, kaverin kissoilla kesti tottua toisiinsa kuukausi, eli voi kestää todellakin se tottuminen ja hyväksyminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 10:24

Kaverilla oli pikkusen samallainen tapaus aikoinaan, tottuivat lopulta ja nuorempi uros jopa puolusti hienohelma tyttöä ulkona. Elivät onnellista elämää noin 8 vuotta kunnes poika kuoli ikävällä tavalla rotanmyrkkyyn jota oli tietoisesti levitelty reviirille. Myös naapurin kissa koki saman kohtalon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 20:00

Aikaa menee vähän,mutta kohta ovat kavereita.....