Miten puutarhanne kasvien kasvatus on tänä kesänä onnistunut?

Aiemmin kyselin apua kun ötököitä oli WHISKY MACini kimpussa ja KIITOS neuvoista kaikille!! Nyt aukeaa ruusunnuput ja kunpa näkisitte ja haistaisitte ne, AIVAN IHANIA RUUSUJA! Nimensä veroisia :-)

Avainsanat: ruusu ötökät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 12:00

Loisavasti voivat,kirsikoita riittää harakoillekin.

Kysyjän kommentti

Mukavaa, kun joku ajattelee pikku luontokappaleitammekin :-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 09:10

perunat ovat pikkusormen kokoisia , salaattikin malli pykmi , kukat kyllä kukoistaa ja ruusutkin, mutta rikkaruohot siinä penkissä viihtyy kaikkein parhaiten.. omenapuuta vaivaa muumiotauti ja keltanokkanen mustarastas terrorisoi karviasmarjat syöden ne kakki , nyt on vattupuskis ja käynyt nokkimassa niitä omenoita , jotka eivät ole muumiotaudissa, no musta ja punaherukat sain onneksi talteen.. jotta voisin sanoa , että vois tuo paremminkin voida tarhani nimittäis.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 09:22

Perunanvarret piti niittää, kun niihin iski rutto. Perunoita olisi, mutta kuka ne sieltä märästä maasta tonkii ylös ? Kaalimaalla vierailee matoperhe, nauriit kärsivät jostain näivetysmatotaudista, ovat pieniä, puisia ja tikkuisia, kurkut eivät kasva, salaatit mätänevät paikalleet, sikeriherneet kippuraisia pieniä lituja, punajuuri iti huonosti...mitäs vielä ? Mutta silpoydinherneet ovat pulleita ja hyviä, porkkanoista osa kasvaa vallan mainiosti, sipuleitakin saadaan enemmän kuin laitettiin, kesäkurpitsa näyttää viihtyvän, on syötykin jo muutama nuori kurpitsa ja lisää tulee koko ajan. Monivuotisista kaikki ovat menestyneet, kaikki viinimarjat, niitä on ollut yötyöksi saakka pullotettavana, omenat näyttävät kauniilta kuin kuvakirjassa ja niitä tulee paljon. Joten vaikka kaikki ei taaskaan mennyt suunnitelmien mukaan, niin satoa riittää korjattavaksi. Luonnonmarjat ovat saanneet minun osaltani olla rauhassa, katsotaan nyt, pääsenkö sieneen, suppilovahveroita kasvaa täällä lähistöllä runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.08.2009 - 09:30

Ei tahdo tukikepit riittää Karakallapavulle. Huitelee missä tykkää, ja kaikki muutkin kukat ja vihreät viljellyt ovat kasvaneet hyvin. Paitsi ei taida tomaatit kypsyä, kurpitsasta ja lavakurkusta puhumattakaan. Kukkivat vielä mokomat vaikka pitäisi jos kasvattaa hedelmää auringon kypsyttäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 09:36

Kaikki on kasvanut hyvin ja kukkineet kauniisti, mutta niin rumia ovat kun ötökät ovat maistelleet kaikkia, lehdet reikäisiä ja kellastuneet, mutta ensi kesänä yritetään taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 09:36

Kesäkukkia ei tullut laitettua ollenkaan, johtuen erilaisista remonteista ja rakentamisesta.
Nyt ovat ruusut hehkeimmillään ja vähän väriä tontilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 09:42

Muuten hyvin, mutta dahlioihin iski härmä ja kukkivat huononlaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 10:53

idätin kesäkukkia jotta parvekkeelle saisin oikean kukkameren..hmm tällä hetkellä parvekkeellani ei ole yhtään kukkasta =( kaikki meni roskiin, taisi olla viherpeukalo keskellä ei mitään. ja sisäkukatkin...nuo kukkakärpäset eivät lähde sitten millään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 11:41

Kohtalaisesti perunoita,salaatteja hyvin. punajuuret vasta pieniä.Saa nähdä ehtivätkö Gladiookukset kukkia.Viinimarjoja kohtalaisesti ja KARVIAISmarjoja runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 11:44

Kaikki kasvaneet hyvin, voivat myös mainiosti. Kuunliljan lehdissä huomasin reikiä..selvästi joku käynyt maistelemassa. Jalokärhö kukkii komeasti rappusen pielessä. Uudet alppikärhöni kasvaneet komeiksi, mutta pettymys pienoinen, kun niiden kukat ovat niin vaatimattomia. Ensi kesäksi laitankin jalokärhöä enemmän. Kaariportti suunnitteilla ja siihen jalokärhöä tuon uuden Onnelan eteen. Perunatkin kasvaneet ja meillä on koepenkki Lapin puikulaa, hyviä tulee niistäkin. Täällä ei ole vielä ruttoa, kun näille kohdin ei ole paljoa satanut. Kesäkukkaseos suorastaan rehottaa alppiruusutarhani ympärillä ja pörriäisiä..niitä riittää. Omenapuu on tehnyt kaksi omenaa...huraa. Kaiken kaikkiaan kesä on ollut kaunis ja antelias tähän saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 13:23

Täällä on tutkittua tietoa Raaseporin tarhapuiden kasvamisista:
www.metla.fi/metsat/solbole/index.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 13:36

Oikein hyvältä on nöyttänyt tänä kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 19:25

Ei ole mitään kasvimaata lainkaan. siksi ei tarvi huolta kantaa mistään kasvimaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 21:44

murheita ja vaikeuksia täynnä näyttää olevan maanviljelijän/puutarhurin kesä, siksi kait aikanaan valitsinkin merelliset harrastukset, ei vaivaa liika kuivuus eikä sateetkaan kastele yhtään sen enempää ...