Kuohuminen loppuu jos pistät kämmenen lasipullon alle. Auttaako se jotain jos napautat tölkkiä pari kertaa ennen avaamista??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 02:15

Jospa et hölskyttäisi ennen avaamista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 01:53

Ei minkäänlaista havaintoa kummastakaan.
Taitaa mennä taikauskon puolelle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 02:10

Kyllä auttaa. Sisällä tölkissä olevaa kaljaa voi hämätä siten, että ensin kopauttaa tölkkiä pohjaan pari kertaa ja heti perään kääntää sen oikeinpäin ja avaa. Sisällä tölkissä oleva kalja luulee, että joku tulee pohjan kautta sisään ja odottaa hyökkäystä sieltä. Mutta eipä ehdi kuohua enää, kun niskat meinaa mennä vauhdissa nurin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:27

En joenkaan usko napsautuksen auttavan, itse avaan hitaasi niin että suhahtaa ennenkuin tölkki kokonaan auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 06:17

aina ennen , kuin avaan tölkkiä napsautan kantta siitä kohtaa , mistä se aukaistaan ja toimii ei tule kuohut ulos pillaan vaatteita tai muuta sen tölkin alla olevaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 07:14

Jokuhan täällä tiesi tuon muutama viikko sitten että auttaa,
itselläni ei juomat kuohua yli koska ne ovat viileitä ja en ravistele niitä ennen avaamista.
On ihan sama naputanko kymmenen kertaa tai en lainkaan, ei valu puntille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 07:33

Minusta nuo keinot ovat urbaani legendaa, milläs sen todistaa auttaako nuo keinot ettei kuohu voihan olla ettei se juoma olisi muutenkaan kuohunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.08.2009 - 09:23

Enpä osaa sanoa, mutta sen tiedän varmasti että jos siideripurkki kolahtaa, niin kuohuvaa shampanjaa saat kun aukaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 10:15

Kuohuviinipullon avaan aina toinen käsi pullon pohjassa. Ellei nyt ole aivan lämmin ja juuri autosta nostettu, niin eipä ole tullut yli. Tölkeistä en tiedä, miten ne pitäisi avata. Iso Cocis-pullo saattaa kanssa kuohua, jos on joutunut liikuttelemaan ennen avaamista . Se tulee helposti yli, kun sen nostaa makuuasennosta pystyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.08.2009 - 11:20

Taikauskoa taitaa ne naputukset olla. Pitää vaan avata hitaasti se purkki tai pullo, että pääsee liiat paineet ulos, ennen korkin kokonaan avaamista. Kaikki hiilihappoa sisältävät juomat taitaa kuohua ulos varomattoman käsissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 12:09

Kuohuminen loppuu,kun nautit juoman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 12:59

legndaa väittäisin, mutta

asiahan selviää kokeellisella tutkimuksella, osta kartonki kaljaa ja korillen kuoharia ja ala kokeilla, kerro tuloksista meille vähäuskoisimmillekin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 18:09

mun sisko ainakin tekee niin joka kerta.. en sit tiedä auttaako

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 12:56

Ei taida auttaa...