oke
Kysytty: 12.08.2009 - 17:31

Mitä rusakot syö kesällä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 17:44

voishan niille kelvata lehtisalaattikin .. ei kylläkän minun puutarhastani ole käynyt syömässä muu, kuin mustarastas karviaiset ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 17:34

Kehittyneen ruoansulatusjärjestelmänsä avulla rusakko pystyy ottamaan talteen suurimman osan ruohon ym. kasviaineksen sisältämistä ravintoaineista. Sille kelpaavat hyvin monet kasvit, joten ravinto ei mainittavammin rajoita rusakon esiintymistä. Etenkin apilat ja heinät ovat mieluisia.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2009 - 17:43

Tuossa parvekkeeni alla näkyvät popsivan apilaa suuhunsa pitkään ja hartaasti. Ehkä syövät muutakin josta ei ole havaintoa kohdalleni osunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:12

Tässä meidän pihassa rusakoille näyttää kelpaavan apila ja salaatit penkistä.
Yritin kasvattaa itse salaattia, mutta itse ei saatu yhtään, rusakoille tuntui maistuvan oikein hyvin.
Ja alkukesästä toin kotipaikaltani pari omenanmarjapuun taimea ja nekin kelpasi rusakoille,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:37

Kaikenlaista pehmeää ja maukasta tuoretta ruohokasvia, pihoilla niitä on runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 21:17

Ainakin alkukesästä maistui orvokit, arvatkaa kahdesti kenen pihamaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 00:43

Kasveja popsivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:11

Kasveja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 02:59

Heinää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 13:37

Ne syö puutarhasta kaiken mitkä sille maistuu. salaatti on herkkua sekä kaalit, porkkanat, herneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:04

Ruohoa, heinää yms.