miksi kissa hankaa poskeaan ihmiseen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 15:19

Se osoittaa tykkäävänsä siitä ihmisestä ja saa mielihyvää itselleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 15:22

se on erittäin onnellinen sinuun ja haluaa sen myöskin osoittaa siten.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 15:30

Koska osoittaa omistajalleen kuinka tykkää että sitä hoidetaan hyvin. ja laittaa omia hajujaan ihmiseen. Kissoilla on haju nystyrät leuan alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 15:36

Se tykkää silloin sinusta. Sama ilmiö on havaittavissa myös naisissa, jotka kyhnyttävät olkapäätä vasten ja kerjäävät lisää huomiota ja rahaa miehiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 15:41

Koska ihmiset hankaavat harvemmin omaa poskeaan kissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 15:42

Merkitsee sinut omakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 15:44

Ja myös hakeakseen huomiotasi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 16:01

Teeskentelee olevansa kaveri ja saadakseen suosiosi. Tiukan paikan tullen räppää kynsillä päin naamaa, ei ole silloin kaveria ollenkaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 16:32

"Kissat merkitsevät reviiriä hankaamalla poskeaan ihmistä vasten. Kissan suupielissä sijaitsevat hajurauhaset, joista erittyvä aine, feromoni, on kissan keino merkitä sen reviiri, eli se on kissan tapa merkitä ihminen sen "omaisuudeksi". Näin miekii tään oon miettiny, kun tuos ain sillon tällön käyvät poskillaan tyrkkimäs, millon housun puntiin, millon käteen, millon mihinkii:)

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Feromoni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2009 - 17:22

Samaa mieltä jonin13 kanssa. Reviirin merkinnästä siinä on kyse, eikä niinkään tykkäämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 19:59

Kyllä se ihan samallalailla tekee ulkonakin puihin, kantoihin ja jopa autonrenkaisiin. Merkitsemisestä on kyse vaikka saattaa se kissa autonrengasta rakastaakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:12

Merkkaa omakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 08:30

Se merkkaa sinut omakseen. ^-^ Ja kaipaa myös samalla rapsutusta.