Voiko se sikainfluessa olla myös kuumeeton niin, että tulee äkillisesti kova yskä ja kurkku kipeäksi?

Avainsanat: sikalenssu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 12:26

Olen kuullut kanssa että siihen liittyy korkea kuume, mutta ei sitä voi olla varmaa.

Lohduttaakseni niin onhan nyt kaikkia tavallisiakin flunssia liikkeellä.

Lisätty: 24.08.2009 - 09:52

Kiitos! ^^

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 12:24

en tiedä varmaksi , kun sanoivat et tulee kova kuume , mutta on minulla ainakin ollut kaksi kertaa keuhkokuumekin kuumettomana.. jotta ei tuo olis mikään etteikös vois tulla kuumeettomanakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 12:38

Tavallisessa flunssakin on joskus samat oireet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 12:57

Minulla ollut eilisestä kurkku kipeä ja tänään hutera olo mutta ei kuumetta, edes lämpöä. Ihan tavallinen flunssan alku...
työterveys informoi meille sikainfluenssan oireet + mitä pitää tehdä jos sitä epäilee ja miten yrittää välttyä siltä.... ei siinä puhuttu kurkkukivusta, mutta hengenahdistus on yksi oire.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 13:11

Minäkin olen kuullut että siihen liittyy kova kuume.Mutta jos luulee että itsellä se olis niin pitäs mennä lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 13:50

Sikainfluenssaan sairastuneilla ihmisillä on esiintynyt pääsääntöisesti seuraavia tavanomaisen influenssan oireita.

Kuume (yli 38 astetta)
Kurkkukipu ja yskä
Väsymys, lihaskipu ja päänsärky
Nuha eli nenän vuotaminen

www.sikainfluenssa.fi/oireet/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 14:13

Jos oireet ovat hallittavissa, ei siis kuumetta, ainoastaan kurkkukipua ja yskää, niin ohjeiden mukaan kotihoito riittää. Se voi olla sitä Hiniä, mutta voi olla muutakin. Jos se on Hiniä, niin lääkärin vastaanotolla se voi sairastuttaa paitsi hoitavan lääkärin, niin myös odotustilassa olevat. Heille se voikin sitten aiheuttaa vakavamman sairauden kuin sinulla. Joten yritä nyt vaan hoitaa tautiasi kotona, ja vasta jos se äityy oikein ikäväksi kipuineen ja kuumeineen, niin mene sitten lääkäriin. Yleensä niiden pitäisi mennä ohi normaalilla kotihoidolla, niinkuin influessat yleensäkin menevät. Pyydä jotakin tuomaan sinulle tulehduskipulääkkeitä, jos niitä ei satu olemaan varastossa. Juo paljon, se laimentaa tautiasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2009 - 16:40

Kova kuume siihen kuuluu mitä olen tuolta netistä tutkaillut oireita. Ja sen kanssa ei saa mennä kuin tiettyihin paikkoihin vastaanotolle, ettei tartuta muita. Aina on ensin soitettava terveyskeskukseen ja sieltä antavat ohjeet miten menetellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:17

Kyllä ne aina puhuvat ainakin kovasta kuumeesta, tiedä sitten.