Eksä, nyksä ja tuksa?

Nämä ihanat käyttönimet. Oletteko kärryillä nykysanaston hallinnassa?

Lisätty: 19.08.2009 - 10:16

Luin erästä juttua jossa mainittiin eksä = entinen, nyksä = nykyinen ja noista itse päättelin että tuksa = on sitten tuleva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 10:21

Ajattelin, et ne ois entinen, nykyinen ja tuleva.

Kysyjän kommentti

Kiitos, tismalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 00:10

Kyllä aika pitkälle juu..lapsoseni myötä "oppii" aika paljon noita lyhenteitä tosin ei ihan noita vielä,mutta aika paljon kuitenkin kuten omg,lol,besta,koissu jne..:)

Lisätty: 12.08.2009 - 08:02

Tuli vaan tässä aamukahvilla näitä juttuja lueskellessa mieleen,että onko tuo eksä nyt sitten ex (puoliso) nyksä nykyinen ja tuksa kenties tuleva...mene ja tiedä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 00:55

Mulla ei ole enää ns.nykysanaston puhujaa tässä helmoissa,mutta arvaan itte:eksä-etkö sä voi antaa kymppiä,pliis hei,nyksä-nyt kun sä olet lähdössä taas ulkoilemaan,tuksa-tuletko sä nyt vihdoin ja viimein,mo´oottanu jo varmaan kaks tuntii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 01:17

Aika tyksiä ja toksia nykyajan lapsukaisista varmaan tulee tuota rataa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 01:51

Olisko sinnepäin että etkö voisi nyt rahallisesti tukea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 07:29

Enpä taida kärryillä olla, mutta yritän . . .
Etkö sinä, nytkö sinä ja tuletko sinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 08:15

Voi jee tätä nyky-Suomea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 09:54

ihan oon taas kerran pihalla noist sanoista ..jotta laitappas siis oikeaa tietoa.. ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2009 - 10:16

Olen pudonnut jo aikaa sitten nykykielen ymmärtämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 17:18

Meeksä, tuuksa, oleksä, tuleksä, osaaksä, voiksä, pidäksä, meniksä, ja niin edelleen. Minäkin puhun noin. Minkähän alueen laiskistunutta puhetta se on ? Jotain Uudenmaan ja Pirkanmaan väliltäkö ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:24

Mää putoilin jo kärryiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 17:23

Sinä kyllä pudotat meidäy kärryltä ihan tosissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:21

suurin piirtein, kartalla ollaan..