Hörhöt keränneet taas polunvarsien unikoiden siemenkodat;luulevat luuta lihaksi.Miten napsujen suunnalla,onko näkynyt hörhöjä?

Kasvimaalla joka elokuinen operaatio,luulevat samaksi lajiksi kuin esim.unikkopelloissa
kuten Afganistanissa ym.opium-maissa.

Lisätty: 11.08.2009 - 16:01

Papiti,ettei vaan olis jotain vierasperäistä kasvia Suomen maaperällä,jättihapsulehteä tai
suurjointtipensasta,mutta sehän nyt on ihan harmitonta.

Avainsanat: unikon siemenkodat hörhöjen suosiossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 03:31

Nyt sä olet törmännyt hookan polttajiin siellä metsässä samoillessasi. Hookassa savu suodatetaan vedellä. Piipussa voidaan suodattaa useita eri aineita, kuten yrttejä ja hedelmiä. Vesipiipun terveellisyys riippuu siitä, mitä sillä poltetaan. Terveellisin vaihtoehto on nakhla eli ns. hedelmäsiirappi, jonka tuotteena on viileä, hedelmänmakuinen vesihöyry. Joissain Euroopan maissa hooka sekoitetaan bongiin, joka on nykyaikaisempi versio ja jota käytetään pääasiassa kannabiksen polttoon, toisin kuin hookaa.

Kysyjän kommentti

Hookaa?Enpäs mokomaa nimeä ole kuullutkaann,onko se samaa kuin polttavat Turkissa,Egyptissä ym.eksoottisissa maissa maaten teltoissaan silkkidivaanien päällä raukean näköisinä ukot ja akat?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2009 - 15:51

Ei ole näkynyt "hörhöjä".
Ei tosin unikkojakaan, joten ovat ehtineet ensin?
Mökkimatkan varrella näytti kasvavan hehtaaritolkulla hamppua. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.08.2009 - 16:20

Hörhöjä kyllä näkyy, mutta eivät ole unikoitten keruussa. Näyttävät välillä olevan siinä kunnossa, että eivät erottaisi unikkoa voikukasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 16:42

Meittin pihalle on valkohäntäpeurat tulleet popsimaan kaikki kodat naamaansa. Ruusujen siemen kodat eli marjat ovat niiden erityistä herkkua. Kyllä näkyvät "hörhöt" tietävän missä on ravintoa talveksi.
Meilläpäin ei näy kasvavan muuta kuin rypsiä vai mitä rapsia lie ja vähin mallasohraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 17:58

Ei näy hörhöjä, ellei minua lasketa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 19:05

kyllä kit ne siemenkodat ovat menneet parempiin suihin ja hörhöt taitavat olla sienimetsässä

(tuttava kirjastosta tiesi kertoa että kaikennäköistä sienikirjan lainaajaa on taas liikkeellä, shamaanien sukua ..)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 22:03

Pari mainitsemaasi hörhöä oli ilosaarirockin talkoolaisen illanvietossa lauantaina,
piti poistua ruokailun jälkeen kun ei jaksanut katsella sikailua (ruokaa otettiin sormin astiasta jne...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.08.2009 - 23:32

No ei ole näkynyt hörhelöitä täällä. :)