Sieni2- tuttu kertoi et kyl oli hyvän makuista kattarelli pataa, mutta kun kysyy miltä sieni maistuu " ei miltään" miten se voi ..

maistua herkulliselta kun ei maistu miltään, tätä olen pohtinut, onko niin että se on urbaani legenda että sienipaistos on hyvä. kilo suklaata ja sieniä paistos ,,varmaan hyvä, mutta ei sienien ansiosta. että näin syntisiä mietin täällä. Lisukkeetko salaisuus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2009 - 11:33

Juuri tuli TV:n alueuutisissa että sienet on lehmien ja karjalaisten ruokaa. Joten olkoot metsässä.

Lisätty: 11.08.2009 - 13:46

Lukekaa vastaukseni idan kysymykseen: www.napsu.fi/vastaukset/kysy...306#135046

Nuorempana tein joka syksy myös sienisäileitä. Nykynen huushollaska antoi niiden homehtua parikymmentä vuotta komerossa. En tee enää, syön sitä mitä eteen tuo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2009 - 11:25

kyllä sieni maistuu ihan sieneltä jos sitä ei mausta cilillä ynnämuilla tulisilla mausteilla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 11:51

Jumppis,väärin,sienet on herkkua,suurta herkkua suuressa maailmassa!Suomalaiset tatit Italiassa!!
Sienien kanssa on maustaminen unohdettava ettei tuhoa sienien hienoa makua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.08.2009 - 12:09

Voi sinua jumppis, en uskoisi ellen näkisi mitä vastasit. Mutta asiaan, kyllä sienet maistuvat sieniltä, ja niitä on eri makuisia jopa. Vaikea on vaan alkaa selittämään jollekin joka ei ole niitä syönyt, että miltä maistuu. Maistakaa hyvät ihmiset, älkääkä tuomitko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 12:53

Jumppis ei nyt tiedä, mitä on elämässään menettänyt, kun ei sienet maistu. Sienet maistuvat sieniltä, kun niitä ei pilaa liialla mausteella. Voi, pippuri, sipuli ja suola riittävät jo varsin hyvin kohtuudella käytettynä. Jumpikselle ja koetiijälle suosittelen herkkutatin paistoa pannulla pihvinä tai herkullista isoa ukonsientä sekä akansientä voin ja pippurin kera paistettuna. Sienien maussa on uskomattomia eroja, kun ruokasienet vain oppii erottamaan myrkkysienistä. Tosin itse olen syönyt jopa renkaatonta kärpässientä ja valkoisen kärpässienen näköistä kehnäsientä, joka on oikein laitettuna erinomainen sieni.

Kehnäsieni
www.luonnossa.net/Sienestys/...asieni.jpg
Valkoinen kärpässieni
www.vastavalo.fi/albums/user...005813.jpg
Ukonsieni
www.teuva.fi/koulut/komsi/si...nsieni.jpg
Akansieni
upload.wikimedia.org/wikiped...olzwam.jpg

Renkaaton kärpässieni
www.kotihiiri.com/polku/kuva...G_5500.JPG

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.08.2009 - 12:55

Oi kyllä sieni maistuu ja hyvältä maistuukin, ainakin monet sienet.
Sienipiirakassa esm, paistetut sienet ja sipulit, sienikastike nami.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2009 - 13:04

Outo makuaisti hänellä. Se joko maistuu tai ei maistu.
Itse tykkään kantarelleista ja yritinkin saada teiltä ohjeita, mutta en onnistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 15:41

Sieni maistuu sieneltä. Ja hyvin tehtynä oikein hyvältä.

Tiedoksesi jumppis:
meidän suomalaisten kansallisruokaa, perunaa, pidetään esim. Egyptissä vain oikein köyhien ihmisten ruokana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:32

Kyllä erilaiset sienet maistuvat erilaisilta.