kukan nimi hakusessa?

me saatiin tämä kukkanen ja nimestä ei ole tietoa.
www.jakoon.fi/w/11080980504

Lisätty: 11.08.2009 - 11:14

ei tee kuulemma punaisia kukkasia vaan jotain lankamaista ja vihreätä.

kuvassa viherkasvin alapuolella puupölkyssä roikkuu vain koriste jossa punaisia kipsikukkasia.

Lisätty: 11.08.2009 - 13:15

ahaa, kiitos Ida tiedosta.

Lisätty: 11.08.2009 - 21:26

joo itse en ole täysin oppinut viherpeukalo mutta jos Idallakin on samantapaisia niin uskon häntä. itse selasin kasvien kuvia aika kauan ja annoin loppujen lopuksi periksi koska en tahtonut enää nähdä kuin vihreää vihreän perään enkä enää tahtonut erottaa kukkasiakaan toisistaan.

Avainsanat: kukka viherkasvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 11.08.2009 - 12:52

Tällä muorilla noita on kaksi kappaletta peräti. Se on Muorinkukka ja tuo mikä oli kuvassa on näyttää "USA" -lajikeelta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2009 - 10:29

Jaavan kaunotar

www.viherpiha.fi/node/4594

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 10:31

Saattaa oll juoru. Ne ovat helppohoitoisia ja voidaan lisätä pistokkaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 10:36

onkos tuo jokin posliinikukka ? en n yt ihan varma , mutta siihen tulee sellaisia kukkaterttuja valkoisia , jotka kasvavat ohuen varrenpääsää...niitä on siinä tertussa paljon pieniä valkoisiakukkia... ne tuoksuvatkin jonkin verran kukkiessaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 10:42

Jos viherpiha sanoo,et on "Jaavan kaunotar",niin uskon olevan,sen tiedän,ettei ole juoru,siinä on ohkaset lehdet,mutta joku posliinikukan sukuinen saattais olla.Mulla on semmonen mattalehtinen posliinikukka,aina pölyisen näkönen ;-),joka kasvaa ruukussa olevanpyöreän vanteen ympärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 14:36

"Muorinkukkien sukuun kuuluu noin 600 lajia,
joita tavataan esimerkiksi Väli-Amerikassa,
Etelä-Amerikassa, Afrikassa, sekä Aasiassa.
Huonekasveja viljeltäviä lajikkeita on paljon.
Muorinkukat kuuluvat pippurikasvien heimoon (piperaceae)
kuten myös mustapippuri. Muorinkukat ovat päällyskasveja,
jotka monesti kasvavat sammalisilla vuorten rinteillä
johon aurinko paistaa voimakkaasti.
useilla lajikkeilla on kauniit ja erikoiset lehdet, ja ne ovat melko
helppohoitoisia ja hyviä huonekasveja jotka
sopivat myös kasviryhmiin taikka pullokasvatukseen.
Suosittuja muorinkukkalajeja
ovat, Uurremuori, Sädemuori, Amerikanmuori,
Pennimuori sekä kilpimuori. Muorinkukat vaativat yleensä
lämpimän ja valoisan kasvupaikan,
yleensä ne viihtyvät tavallisessa huoneisto lämpötilassa hyvin.
kesällä kasvi hyötyisi sumuttamisesta.
Huom. monet muorinkukka lajikkeet
eivät kuluta talvella paljoakaan vettä,
ja liikakastelu voi saada juuret mädäntymään."
images.google.fi/imgres?imgu...i%26sa%3DN
Ei ihme, että kuvaa täsmälleen samabnlaisesta ei niin vain löydy.
Idan vastaus lienee oikea lajia myöten?