Tiedätkö omat kolesteroliarvosi?

Avainsanat: kolesteroli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 15:41

tiedänhän minä, on oikein perusteellisesti tutkittukin, ei sen takia että olisivat korkealla vaan koska pysyvät alhaisina kelvottomista elämäntavoista ja kaikkiruokaisuudesta huolimatta.

Selitykseksi keksivät luontaisen ominaisuuden, joku kuljettajaproteiini (Apo B jos muistan oikein) eli ne kokonaiskolestroolin arvot pysyvät siellä 3,8 - 4,4 välillä (mitattu varmaan sata kertaa)

... lottovoittoja jaetaan jo synnytyslaitoksella ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 15:36

Kävin kesäkuun puolivälin tietämillä lääkärissä ja labrakokeissa. Ottivat n.10 putkea verta ja sitten kävin uudelleen lääkärissä. Kaippa olivat arvot kohillaan kun ei noottia tullut. Minua ei ne lukemat kiinosta, lääkärit muutenkin tuppaavat nautintoja määräilemään liikaa.
Luuvalo lääkeitä vain syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 15:53

vaikka syön ja juon terveellisesti, kolesteroli on jostain kumman syystä koholla, ja lääkitys päällä, kolmas kokeiltu lääke vasta tehosi.
geeneissä kai tuokin juttu.
eikä siihen kolesteroliarvoon kiinnitetty ennen mitään huomiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.08.2009 - 16:04

Tiedän, hyvä on erittäin hyvä ja huono on - huono.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:12

Tiedän kyllä. On ollut hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:19

oikein hyvät on minun kolestronini oleet , jotta niissä ei ole ollut sanomista , onneksi.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:21

Jotain hyvää sentään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:26

Ain olleet viiterajojen sisällä arvot (tosin harvakseltaan mitattuna), mut nyt viime huhtikuus kokonaiskolesterolini olikin 5,9 ja samoin paastosokeriarvo 5,9, ylläri! (labran koneis varmaan vikaa:)), tosiiiiin.... 'pikkasen' tuli silloin talvel/kevääl nuit rasvasii juustoi popsittuu, kun ovatten niin hyvää, yms. nyt täytyypi sitten kattoo ja olen kattonukkii pikkasen mitä kyselyaukkooni laitan, jottei ihan tommosii hirmurasvasii, mut kun tää grillikausikin viel...kääk.. no joskos ennen jouluu mitattais uudestaan, jot josko ois laskenunna arvot ennenkun sitä joulupossuu alkaa laitteleen poskeensa...:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:27

Se on alla 5 nykyään että hyvä on sanottu minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:51

Viime mittauksessa oli 4 joten kait kunnossa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 17:29

Tiedän todella hyvin..Oli 7.9 viime marraskuussa..enkä ottanut lääkitystä..mistä lääkäri suutui..Aloi syömään punariisiä..nyt arvo..3.8..eli en syö lääkeitä..vaan punariisiä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.08.2009 - 18:17

Olihan tuo yli 7 minulla, mutta rankka ruokavalio on tiputtanut sen tuonne 3-4 välille. Ja siellä pysyy, ellen ala taas syömään rasvaisia ruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 18:21

Ovat olleet hyvällä tasolla ja sopivassa suhteessa. Viimeisen tuloksen voisin löytääkin mutta en nyt tähän hätään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 19:19

Tiedän. Se on koholla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 20:40

Nyt alkukesästä otettiin isoverenkuva ja molemmat kunnossa, vai hb oli huono, mutta nyt sekin on jo kunnossa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 20:40

Oli vähän yläkanttiin, mutta kuulemma hyvä kolesteri oli myös korkea, joten ei mitään hätää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 21:04

Mulla seurataan sitä säännöllisesti,pitää pitää alempana kuin tavallista,vaikka hyvä oli.Nyt loppukuusta taas labran kautta kontrolliin,hiukan arveluttaa,kun mulle on maistunut jätski marjojen kanssa ehkä liian usein sekä uusien "omien" pottujen kanssa on pakko olla voita,ihan pakko.Kiukuttaa,kun kilojen takia ei tarvis säännöstellä mutta jonkun hitsin lukeman,mrrr.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 22:13

Äskettäin lääkärini totesi, että kolestorolia olisi vaikka muille jakaa. Viimeisin labra tulos oli 2,2.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 22:54

Tiedän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 23:29

Tiedän :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.08.2009 - 23:43

en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:30

Kyllä tiedän