tiedättekös, et saanko tulostettua passin hakemuslomakkeen jostain netistä ?

saakohan niitä lainkaan tulostettua tyhjiä lomakkeitta , vai pitääkös se täyttö tehdä poliisilaitoksella ? kymmenenkin vuoden passi vanheni , en kyl ymmärä miksi, itse en ole vanhentunut.. :( joten nyt pitää hakea uusi, oikos teillä tiotoa tähän propleemaani ?

Avainsanat: passin hakulomakkeen tulostus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 12:50

Passihakemus on jätettävä henkilökohtaisesti, jolloin henkilöllisyys todistetaan passilla tai henkilökortilla ja hakijalta otetaan sormenjäljet. Mikäli passin hakijalla ei ole henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, selvitetään henkilöllisyys tutkinnallisin keinoin. Passiin merkitään vain yhden henkilön tiedot, eli lapsia ei voi merkitä huoltajan passiin.

Passi maksetaan hakemusta jätettäessä. Valmiin passin voi noutaa myös asiamies tai se voidaan pyynnöstä lähettää hakijalle postitse.

Passia haettaessa on oltava mukana
· 1 valokuva
· passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)
· alle 18-vuotiaalla hakijalla: jokaisen huoltajan kirjallinen suostumus (mikäli huoltajat eivät ole paikalla passia haettaessa).
· 18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus.

Kysyjän kommentti

selkeä vastaus....kiitos...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 10.08.2009 - 12:43

Katso löydätkö tuolta.

Lähteet:
www.poliisi.fi/poliisi/home....endocument

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 12:54

en ainakaan löytänyt netistä passin hakulomakkeita, kaikenmaailman muita lomakkeita löytyi.
varminta vaan kuvien kanssa mennä poliisilaitokselle ja täyttää hakemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 13:29

Marssit vaan vanahan passin ja valokuvaamoosa otettujen parakraavit täyttävien kuvien kera polliisi officeen. Kyllä ne tytöt siellä ryöstää sitten sinut etukäteen ja viikonpäästä saat sormenjäljilläsi varustetun kriminaali passin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 14:29

Miun 10-vuotinen passi meni kans marraskuussa vanhaks. Meinasin heittää sen roskiin; kiitos onttopohjaoy! Muuta ei sitte oliskaa ollu ku ajokortti ja seki o pahavine!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 23:07

Passiviranomaiselta löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 18:59

Passihakemus on tehtävä poliisiasemalla henkilökohtaisesti. Eihän se nettitäyttäminen
onnistu, täytyy antaa myös samalla kertaa kelvollinen valokuva. Passi on "erittäin virallinen"
asiakirja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:35

Ei taida olla netissä.