Kokemuksia?Meinaan viedä muistikortit(ent.kameran) kamerakauppaan ja teettää CDt, olisivat kuvat tallessa,koska lukija toimii epä

varmasti.Voihan kuvia sitten käsitellä,kun ovat omalla tietsikalla?Koneellani AdobePhotoShop3

Avainsanat: kuvankäsittely cdltä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2009 - 15:38

Itselle ekaksi kopio kovalevylle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 11:27

kyllä voit ainakin tuolla powerpointilla ( voi olla väärin kirjoitettu ) niin sillä kuvan käsittely ohjelmalla saa pois punasilmät ym virheet... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 12:09

suosittelen että kopioit ainakin kuvat tietokoneellesi muistikortilta ja polta joko dvd:lle tai sitten laitat ulkoiselle kiintolevylle talteen. sitten voi viedä sen muistikortin kopioitavaksi kameraliikkeeseen / kuvanvalmistamoon ja teettää siellä paperikuvat.
netissä on myöskin tosi edullisia kuvanvalmistamoita
täällä niistä on esittelyjä:
www.mbnet.fi/nettijatkot/200...spalvelut/
www.tekniikanmaailma.fi/muu-...almistamot

on myös pieni näppärä ilmainen kuvankäsittelyohjelma:
www.irfanview.com/
saatavana myös suomenkielisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 13:12

Helsinkiläisille on mm Stockman'illa kuvapalvelu jossa voi poltattaa tiedostot CD:lle. Tilaamatta paperikuvia.
En kyllä ymmärrä miksi puhut kortinlukijasta? Otan tiedostot kamerasta sitä mukaa kun olen koneellani. Kameroideni mukana on tullut johdot jonka yhdistän tietokoneen USB porttiin ja sen jälkeen avautuu ikkuna jossa kysely mitä tehdään?
Omissa kuvatiedostoissa on kameroittain vuosi ja kuukausi kansiot joissa kuvat pysyy edes jonkinlaisessa järjestyksessä. Niistä olen tehnyt varmuus tallenteet myös ulkoiselle kovalevylle.
Alussa poltin kuvia talteen CD levyille mutta niitä tulee mieletön pino joista on myöhemmin vaikea hakea jotakin määrättyä kuvaa.
Windows'in oma kuvan katselu ohjelma näyttää ja tarvittessa kääntää koneella kuvan pystyyn.
Muihin korjauksiin kuvissani käytän irfanview ohjelmaa. Täältä voi ladata suomenkielisen version suoraan.
www.download.fi/tyopoyta/kuv...anview.cfm
Korjattu kuva kannattaa taleentaa eim a, b, jne versiona että alkuperäinen säilyy mahdollista myöhempää tarvetta vasten koskemattomana.
PhotoSmartit ja Adobet on niin vaikea selkoisia jotta ovat lentäneet mäkeen koneeltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 13:13

Ilman muuta kannattaa kopioida kuvat ensin tietsikan kovikselle. Hyviä kuvankäsittelyohjelmia on netissä nykyään paljon esim. PaintShopPro.