Martat ja Martit, pikkuihmisen T-paita värjääntyi ilmeisesti kirsikoista tai pensasmustikoista, 5% keinokuitua, merkkivaate,miten

Sen saisi puhtaaksi, pesuohje oli 30 astetta , 60 asteeseen sen laitoin, eli moka oli varmaan minun syy, vaaleanpunainen ,klorite ei tule kyseeseen. minä joka en mokia tee, niin sattu tämä nyt. heh heh.

Avainsanat: likaantunut vaate

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 10:30

Kokeilepa laittaa tahranpoistoainetta, anna vaikuttaa hetki ja sitten koneeseen ja ohjeen paidan pesuohjeen mukaisesti peset.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 10:22

Minulle on kerrottu, että nestemäinen Bio Luvil olisi tahroille parasta ainetta. Sitä hierotaan ensin vaatteelle, annetaan vaikuttaa vähän aikaa ja sitten pestään joko koneessa tai käsin. Kokeile ensin sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:48

Kokeile Sappisaippuaa. Sitä voi ostaa ainakin luontaistuoteliikkeistä. Hierot sappisaippuan likaiseen kohtaan, annat liota sellaisenaan vaikka 15 minuuttia. Sitten normaali konepesu päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.08.2009 - 10:50

Minulle täällä Napsussa joku neuvoi tahroihin käyttämään Marseille -saippuaa (Le Chat) joka on tekstiileille tarkoitettu. Neuvoja oli ostanut Prismasta mutta minä löysin Tokmannilta sitä. Kokeilin itse yhteen tahraan hieromalla ja kyllä lähti. Toivottavasti löydät ja onnistaa.
Vielä tuosta saippuasta että se on kuution muotoinen isohko pala, että osaat katseellasi etsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:52

Värit pysyy aika sitkeästi keinokuidussa,mutta mainostettu vaaleanpunainen(nimeä en muista)tahranpoistopaketti vois toimia.Onko se pikkuihmisen T-paita ihan mahottoman värinen,voin kuvitella-on.Jos joku yksittäinen salaattikastiketahra tms.olen laittanut fairya siihen paikkaan ja koneeseen hetken päästä.