Onko kellään papukaijaa?Meillä oli kymmenen vuotta Nymfi.Se oli veikeä kaveri .Ikävä tuli Muistellessa.

Lisätty: 10.08.2009 - 08:29

Frans Eemil.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 11:01

Yhdellä kaverillani on puhuva harmaa papukaija,joka sanoo selviä sanoja,svengailee häkissään ja laulaa!!"Popsi popsi porkkanaa".Hauska metallinen ääni,mutta kuuluva samoin kuin vihellys.
Asuivat mua vastapäätä kapean kadun toisella puolella,usein kuului korvia vihlova vihellys.Kerran lintu oli sisällä,ikkuna auki,kadulla käveli ns.kaappi(lihaksikas kaveri) ja meidän rapusta tuli miesasukas ulos,kuului linnun vihellys ja kaappi kävi toisen kurkkuun kiinni "mitäs mulle "vit****t",toinen sanoi että se oli toi lintu,kun vihelsi,onneksi lintu vihelsi just silloin ja kaveri pääsi pälkähästä.
Lääkäri selvitti tutkimuksessa sukupuolen eli poika,jona olivatkin pitäneet jo vuosia.Hauska tyyppi,jotain siinä nupissa liikkuu,vaikka silmät kovin ilmeettömät ;-)

Kysyjän kommentti

Hauska tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 08:38

Ei tarvita, mamma väliin on sitä mieltä että on, vaikka ei tuo peili sitä näytä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 09:20

ei ole ollut koskaan lintua, kissoja ja koiria kylläkin.
ja jokaista heitä on ikävä tietysti, omia persooniaan eläimetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 09:52

Ei ole, mutta voisi olla aika hauska kaveri lemmikkinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:05

on ollut 2 undulaattia roope neiti ja riku herra ...siitä jo ikuisuus, jotta ikäväkin jo laantunut... opetin roope neitiä puhumaankin, mutta ei päs tuo oppinut, oli se kyl muuten tosi viisas, esim.. kun se oli lattialla tai pöydällä kakki liinan tai maton hapsut se suoristi... oli siis hyvä siivous apulainen ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:06

Miulla ei itelläin oo mittää lemmikkei, mut kavereil kyl o, kissoi, koirii ja muutama papukaijaki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:08

Minulla on ollut undulaatteja, papukaijan metsästykseen olen osallistunut täällä Turussa, tuttavamme Kaija pakeni liukkaasti parvekkeen ovesta ulos, vapaudelle varmaan oli hinta, henki pakkasessa varmaan lähti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:19

ei muita lintuja kuin harakka (KarlGustav) muutaman vuoden, sekin asusti tossa pihalla ja hoiti muun pelleilyn lisäksi vahtikoiran hommia, tontille ei tullut ketään vieraita yllättäen tai salaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:35

On meillä ollut noita nymfejä . Ensin oli Nobody, sitten sille hankittiin tyttökaveri Somebody. Sitten niille piti saada pesimishäkki. Ja sen jälkeen samassa häkissä olikin kahdeksan lintua. Ja kaikki huusivat ja kirkuivat samaan aikaan, sekä tekivät kuivalentoharjoituksia. Välillä ne piti päästää vapaaksi. Kerran pölynimurin varsi kaatui lattialle ja pelästyivät hirveästi. Otin letkun maasta, enkä huomannut vieressä kyhjöttävää lintua, joka nappasi koukkunokallaan peukalon kynnenreunasta kiinni ja jäi sitten siihen roikkumaan. Teki kipiää !!! Nyt on linnuista päästy jo eroon aikapäiviä sitten, yksi karkasi juhannusmetsään, kaksi saatiin myytyä, taisi jokunen muukin tulla myydyksi ja loput lahjoitettiin miehen työkaverille. Saattaa ollakin vielä elossa. Toiste en sellaisia roskaajia ja kiljujia kotiini ottaisi. Ja varoituksen sana muillekin vanhemmille, jos lapsenne nymfejä haluaa. Ottakaa joku siistimpi eläin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.08.2009 - 12:47

Kaksi nymfia oli miullakin mutta siitä aikaa jo n 15 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:39

Voi olla kiva kaveri, ei ole kokemuksia