voiko kahvinkeitin syttyä tuleen jos sen jättää päälle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2009 - 19:46

Ei ole tullut koskaan kokeiltua.
Eiköhän nykyajan määräykset vaadi sähkölaitteisiin ylivirta ja ylikuumenemissuojat jotka estää moiset palamiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2009 - 19:40

yksi tuttu sanoi , että hänellä on kärähtänyt jo kaksikertaa kahvikeitin, mutta iselläni ei ole niin käynyt, otan kyllä pistokerasiasta ain johdon irti, kun lähden jonnekkin pidemmäksi ajaksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 19:54

meidän kahvinkeitin sammuu automaattisesti kahden tunnin kuluttua päälle laittamisesta.
En usko, että nykyiset kahvinkeittimet syttyvät, mutta mistä näistä tietää.
Tee koe .....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 19:54

joku antiikkivehje ehkä, mutta kyllä nykymääräysten mukaan valmistetut laukaisevat itse itsensä pois päältä ennenkuin syttyvät palamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.08.2009 - 20:07

Ei mun kahvinkeitin ainakaan laukaise itseään pois päältä, vaikkei olekaan antiikkinen. Olen joskus unohtanut sen päälle ja koko hökötys on ollut kuuma siitä levyn ympäriltä. Mutta ei se ole syttynyt palamaan. En tiedä sitten, jos koko päiväksi jäisi, niin mitä tapahtuisi. Varmaankin pannu halkeaisi ainakin, kun kahvit haihtuvat pannusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 20:16

Nykyiset sähkölaitte toimivat savulla. Kun se tulee ulos niin laite ei toimi. Tuskin syttyvät palamaan mutta kannattaa otta virtapiuha pois kaikista sähkölaitteista kun poistut kotoa.Pakastin ja jääkaappi ovat eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2009 - 20:22

Jos ei nyt ihan keitin, niin se alusta millä se on saattaa syttyä. Ellei ole teräksisellä tiskipöydällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 20:50

en usko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 21:17

silitysrauta on kerran leimahtanut ilmiliekkeihin, eikä edes ollut mikään vanha rauta. Joku häiriö sille vaan tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 21:17

Asiast (sähkö) mittee ymmärtämäti sanosin jot jos oikosulku tulee, niin 'pamahtaa'...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 23:25

Kyllä se päällä on niin kauan kunnes sen itse sammuttaa vaikka on vuosimallia 2009 eikä mikään romu. Keitin harvoin syttyy tuleen mutta esimerkiksi yllä tai alla oleva materiaali voi kuumuudesta johtuen syttyä. Varminta on ottaa töpseli seinästä kun pannu on tyhjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.08.2009 - 01:12

Nääh, en jaksa uskoa, tosin kokemusta ei ole joten älä kuitenkaan kokeile

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:39

On meillä joskus jäänyt päälle, eikä muuta vahinkoa ole tullut, kuin että kahvi on juuttunut pohjaan kiinni. Sekin lähtee puhtaaksi liottamalla. Eli vastaisin, että kunnossa oleva kahvinkeitin ei syty palamaan, vaikka jäisikin päälle. Mutta eiväthän kaikki laitteet aina ole kunnossa. Mitään kahvinkeitin päällä-syndroomaa en kuitenkaan pode. Johdot jätän seinään ja olen aivan huoleton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 23:19

Voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:49

No teoriassa ainakin voi.