Käyttäisitkö dopingia, jos olisit huippu-urheilija ja jos tietäisit, että et jäisi siitä kiinni ?

Avainsanat: urheilu doping

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2009 - 19:22

helppo se on nyt sanoa ettei käyttäisi.. mut rehellisesti sanon, etten oikeasti tiedä

Kysyjän kommentti

En osaisi itsekkään tuohon vastata vain kyllä tai ei.
Ei todellakaan pysty sanomaan kuinka käyttäytyisi.
Voisihan se olla, että menee virran mukana ja sortuu käyttämään =(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2009 - 18:35

en käyttäisi, ei ole niin voimakasta kilpailu viettiä, et tarvis filunkilla sitä voittaa, enkä hyväksy ,,et niit muutkaan käyttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 18:43

En käyttäisi, koska rehellisyys maan perii, sanoo vanha kansa. Aina joutuu jossain vaiheessa valheesta kiinni. Mulla olisi niin huono omatunto, että se paistaisi jo kilometrin päähän. Ja sit eihän se olis mun ansiota se voitto, jos dopingilla olisin itseni tankannut. Ja sit vielä se kauhee häpee, jos joutuisin kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.08.2009 - 18:51

En käyttäisi. Olen aina ollut puhtaan urheilun kannattaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 18:55

En käyttäisi, ne aineet ovat terveydelle vaarallisia myöhemmällä iällä, enkä ole edes niin kilpailu henkinen että osaisin edes dopingilla huijata voittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 19:16

Onneksi 50-luvulla kun olin suksihommissa liki huippua ei tunnettu kuin mummonmuusi ja mustikkasoppa. Kyllä niilläkin suksi kulki, muttei elättänyt niin täytyi kannattamattomana mökinpojan lopettaa.
Nauratta nuo nykyiset sekoilut, kaikki lääkärit edesvastuuseen, sillä en usko että urheijat on niin hyviä kemistejä että osaavat oikeat mömmöt itse määrätä ja valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 19:26

Ehkä en, mutta vaikea sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 19:52

En käyttäisi, koska en sen jälkeen voisi kunnioittaa itseäni enkä mahdollisia urheilusaavutuksiani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 20:02

en ole varma miten paljon tuo moraalinen puoli sitten tosiaan rajoittaisi, enemmänkin varmaan pidättelisi kaidalla tiellä epävarmuus näiden doping aineiden muista vaikutuksista ja pitkäaikais seuraamuksista ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2009 - 20:16

Hyvähän se on tässä sanoa kun en ole huippu-urheilija. Mutta jos olisin, niin hyvinpaljon mahdollista. Kilpailu on kovaa ja voittaminen vielä kovempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 23:21

En ole koskaan halunnut urheilussa todelliselle huipulle, olen siihen liian laiska treenaaja.
Tutkimuksen mukaan kyllä aika moni tekisi niin, amerikkalaisista jopa suurinosa olisi valmis antamaan vaikka kätensä jotta tulisi olympiavoittajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.08.2009 - 01:13

Kyllä varmaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 03:14

Yksi tärkeimpiä hyvän urheilijan tuntomerkkejä on, että hän kunnioittaa aina toista urheilijaa, sillä hän tietää, että se toinen piruparka on täsmälleen samassa liemessä kuin itsekin. Hän pitää tärkeänä ja arvokkaana, hän on elänyt jo sellaisenaan täyden elämän. Urheilija kunnioittaa aina toisia, aivan riippumatta siitä, kummalla puolella he ovat, ja osaa antaa myös tunnustuksen, jos tämä on urheillut taidolla ja rehellisesti. Näihin perustuen en käyttäisi, jos muutkaan kaverit eivät sitä käyttäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 08:40

En käyttäsi.Tullut nuoruudessani jonkun verran urheiltua ja hyvin pärjäsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 09:19

epäilen että joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 10:50

Kalanmaksaöljyä käyttäisin silloinkin, onkohan sekin jo kiellettyjen listalla ? Kaikenlaisia kirjainyhdistelmiä siinäkin luetellaan, hormooneja vai huumeita, mitä lie ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 23:21

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:50

En käyttäisi kiellettyjä tai vaarallisia aineita.