Onko kokemuksia Rhodesiankoirista? Mahtava rotu kuulemma joidenki mukaan!(haluaisin ehkä itselleni)

Avainsanat: koirarodut etelä-afrikka rhodesiankoira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vieras
Vastattu: 27.06.2008 - 10:29

Hei, kysyit Rhodesian ridgeback koirasta. Rodun mukaisilla yksilöillä on avoin ja rohkea luonne, pitävät juoksemisesta ja omaavat voimakkaan metsästysvietin. Niitä voi käydä katsomassa vinttikoiraradoilla ja näyttelyissä ja haastatella omistajia, jotta saisi omakohtaisia kokemuksia ennen koiranpennun hankintaa.Niillä on myös terveydellisiä ongelmia kuten kaikilla roduilla, viittaan tällä ridgeen joka toisinaan aiheuttaa perimässä dermuit sinuksen( karvatuppi kasvaa väärin päin ja ihossa on pienireikä). joskus dermuitti voi ulottua selkärankaan asti ja silloin on viisainta lopettaa koira mutta aina se on kuitenkin leikattava pois.

Lähteet:
omakohtaiset kokemukset ja netti