Jos nykyyään olis ammatti,mikä oli esimerkiksi isäni papalla eli kalkkilaivan kapteeni menisitkö siihen ammattiin jos olisit työt-

tömänä? ja tätä työtä sulle tarjottaisiin.

Avainsanat: menisitkö kalkkilaivan kapteeniksi jos ei olis muuta työtä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 20:59

no eihän tuo nyt mikään viho viimeinen ammatti/työ olisi, päin vastoin

mulla löytyy suvusta paitsi entinen kalkkilaivan kapteeni niin myös halkoproomun kippari ja muita rantarosvoja kautta historian sivun ....

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA. Joo kyllä niitä ammatteja on ollut ja mennyt. mutta ei kait enää näitä ammatteja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 21:02

Jo vain,mutta mun pätevyyskirja ei riitä kalkkilaivan kapteeniksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 21:13

jos vain olisi kapteenin ajokortti mikä ettei, hienoahan se olisi isolla kallkilaivalla ajella ja komentaa alipäällystöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.08.2009 - 21:56

Totta kai menisin. Mutta ensin pitäisi suorittaa vaadittava pätevyys. Kapteenin ammattihan on yksi parhaimmista laivoilla. Tosin sen kalkin kanssa on vähän niin ja näin. Mutta ei kai kapteeni joudu sen kanssa niin paljon tekemisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 21:58

Perhesyistä en olisi voinut mennä merille ainakaan silloin kun lapset olivat pieniä. Muten voin tehdä työtä kuin työtä, olen siivonnut jopa huoltoaseman rasvamonttua, pessyt autoja ja kaitsenut toisten lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 22:02

Toki jos olisi avo-ja rannokkolaivurin pahvi taskussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 22:09

Tottakai. Matkailu avartaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 22:22

Mieluummin sinun isoisäsi ammatti - siis (kalkki)laivan kapteeni kuin oman isoisäni ammatti-poliisi. Isoisäni jäi muuten työtehtäväänsä suorittaessaan junan alle, toinen jalka leikkautui reidestä poikki... voi helkkari!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 22:53

Ilman muuta!
Isäni oli vuosikymmenet laivalla töissä ja mikä voi olla sen parempi ammatti?
Olisin tuollaisesta ammatista erittäin ylpeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 10:42

Minusta ei saa kalkkilaivan kapteenia tekemälläkään, sen verran hyvin nahka ottaa vesillä varsinkin väriä. Minulle riittä että olin "läveä" suunnittelemassa missä parast'aikaa syntyy maailman suurimmat risteilijät.
Isoisäni oli nelimastoparkissa töissä maailman merillä keisarin vallan aikaan. Oli poikasena mukava kuunneella tarinoita satamista, merimatkoita oli vähemmän kerrottavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.08.2009 - 12:16

toki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 16:47

Totta maar jos saisin koulutuksen alkuun. Vesillä ajatuskin kulkee liukkaammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2009 - 19:35

Totta kai. Olisin talvisin sitä ja lisäksi ottaisin vielä opettajan viran kesäksi.