Saitko ikinä tukkapöllyä tai piiskaa lapsena?

Minä olin niin ylivilkas,että keksin kaikkea älytöntä,että remelistä tuli likkalapselle!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 07:55

Jep.
En juuri omilta vanhemmiltani, mutta isän sisko oli siinä mestari.
Omasi ilmeisesti huonot hermot ja huonon huumorin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 06:28

Kyllä minä tukkapöllyä sain silloin tällöin, ja pari kertaa remelistä, olin veljeni kanssa kova metkuja tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 06:47

sain kyllä , mutta myöskin syyttäsuotta veljeni teki pahat ja kaksi niitä oli , yhtä vanhempaa likkalasta kohtaan , niin isä uskoi aina poikia ja minä kärsin, no on pojat jo sen myöntäneetkin, et katuvat, kun sain heidän syyt niskoilleni... anteeksi on annettu ..:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 07:37

Tukkapöllyjä yritti vielä kansakoulussa Emilia antaa. Se oli kova paikka kun itse joutui vitsan hakemaan metsästä. Hakumatka kesti, mutta tultavahan sieltä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 07:40

Kyl on tukkapöllyä saatu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:15

kyllähän sitä monesti koivuniemen herraa on saatu ja myös tukkapöllyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:25

Aika harvoin ja taisi olla asiasta. Isäni ei hyväksynyt ollenkaan lasten kurittamista.
Muistan kun äiti kerran aikoi antaa minulle risua, niin isä tuli väliin ja sanoi aika jyrkällä äänellä äidille: "Lapsia ei lyödä, jos sinun on pakko jotain lyödä, niin lyö sitten minua!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:34

En saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:47

En saanut. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:25

aiheesta, melko harvoin, mutta ilmeisesti ihan tarpeeksi ja niinpä minusta kasvoi tällainen kunnon kansalainen :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:41

Kyllähän sitä tuli kuritettua tätä lasta.Syystä varmastikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.08.2009 - 10:46

Tukkapöllyä, vitsaa, ja läimäytyksiä. Perheessäni oli kaksi nuorempaa kuin minä, joten kaikki pahat mitä he tekivät oli minun syytä mukamas. Veljeni sanoi kerran paska, ja taas tuli minulle kunnon selkäsauna. Olin äidin mielestä opettanut veljeni kiroamaan. Veli oli silloin parivuotias. Enkä minä viittä vanhempi. Ihme juttu, minusta se vaan kasvatti luontoa, eikä siitä ole jäänyt mitään traumoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:50

tukkapölly joskus muutaman kerran

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:52

Niskavilloissa äiti oli jatkuvasti kiinni. En muista mitä tein tai jätin tekemättä, mutta tukkani kasvoi tosi vahvaksi ja on sitä edelleenkin. Sain myös selkäsaunoja, vanhempani taisivat olla melko kimmastuvaa väkeä. Olisivat kyllä voineet olla kajoamatta minuun, en mielestäni ollut mitenkään erityisen tyhmä, olisin ymmärtänyt puhettakin. Lisäksi isäni huusi paljon kotona, sekin oli ikävää. Ehkä minusta olisi kasvanut rohkeampi ja itsenäisempi ihminen ilman vanhempien halua alistaa minut valtaansa. Olin vasta 18, kun olin ensimmäistä kertaa poissa kotoa yli yön. Isäni omat traumat estivät häntä näkemästä kohdallani sen, mikä olisi ollut riittävän turvallista minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 12:04

Muistelen saaneeni tukkapöllyä ja leteistä on kiskaistu,kait sitä remeliäkin tuli kintuille,mutta syytön olen ollut.Melkein riitti,että olet ajatellut jotain metkuja,muistikuva Vaahteramäen Emilistä,se huuto Eeeeeemil...Hurjatta; mulla on toinen salaisuus vahvaan tukkaan ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 12:13

Varmaan muutaman kerran on tukistettu, eipä tuosta ainakaan mitään traumoja ole jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 14:19

Kun kuvasta katsoo ,niin olen varmaan saanut paljonkin tukkapöllyä ja siinä lähti katoaminenkin liikeelle!!!!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.08.2009 - 14:24

Tukkapöllyä kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 18:19

Kyllä olen saanut. Siihen aikaan vielä kuritettiin lapsia erillä lailla kuin nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 20:26

kyllä minä olen selkääni saanut pienenä myös remmistä ja kovaa. Silleen ei nyky ajan lapsia saa kohdella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 01:18

Minua on lyöty ja nöyryytetty niin, että en ole koskaan rangaissut omaa lasta fyysisellä väkivallalla. Kyllä lapsi ymmärtää puheenkin ja johdonmukaisuuden. Aikuisestahan se kaikki on kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2009 - 19:04

Kumma juttu, aika on kullannut muistot, mutta taatusti olen saanut. Yhden kerran muistan saaneeni kumisesta vesiletkusta kintuille. Heti perään kerrottiin että miksi minulle niin tehtiin. Oli mahdottoman hyvä opetus. Eikä ole toistunut tekoseni sen jälkeen. Mutta meillä riitti kun jouduimme itse hakemaan sen Koivuniemenherran siihen keittiön oven pieleen. Paras ojennusmuoto kurittomille vekarille.