Mitä antaa äidille 50v lahjaksi kokemuksena? Kun budjetti rajoittaa...

Kun rahaa on vähän ja halua antaa on paljon. En halua antaa materiaa vaan mielummin yhteisiä kokemuksia. Helsinkiä lähellä olevat yhden tai kahden yön matkakohteet kiinnostaisivat. Kahden siskoni (kaikki yli18v) kanssa annettaisiin, äiti ei ole huvipuistotyyppiä, ja budjetti olisi maks 250e. Tallinna olis ollut kiva mutta matkat+hotelliyöt+ruoka liian kalliit. Telttailu elokuun lopussa jo turhan viileää kun ei ole kunnon varusteita. Äiti on luonto/kulttuuri/kansanperinne-tyyppiä. Kaikki ideat tervetulleita, niistä saa aina jalostettua itselle sopivan :)

Avainsanat: lahja 50v äiti syntymäpäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 12:00

Menkääpä yhdessä Porvooseen. Siellä on hauskoja ravintoloita, uusittu kirkon katto, museoita, ja sinne pääsee ehkä vielä risteilylaivallakin. Kulkisikohan Runeberg vielä sinne ?
Toinen vaihtoehto voisi olla merellinen Helsinki-risteily. Olen kerran ollut sellaisella, siinä kierretään laivalla kaikki Helsingin rannikot, ja syödään hyvin samalla. Rauhallinen tapa yhdessä oloon. Koska se ei kuluta kaikkea budjettianne, voisitte ostaa äidillenne lisäksi vaikkapa jonkun Kalevala-Korun korun. Itse pitäisin vaikkapa kaulaketjuista, tai sitten korvarenkaista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 23:41

Itse sain lapsiltani tatuoinnin mutta taitanee olla aika erikoinen lahja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 23:46

Menkää vaikka Suomenlinnaan. Eikös siellä ole se Ravintola Walhalla, syötte hyvin ja saatte lautallakin matkustaa ja Suomenlinnassahan on paljon katsottavaa muutenkin. Ja onhan siellä museokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 23:46

Voisit vaikka pestä äidin ikkunat tai joku muu siivous..lahjaksi...Sitten teette jonkun makavan syömäreissun,minne varasi riitävät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.08.2009 - 23:48

Tee vaikka leikekirja yhteisistä valokuvistanne. Ja laita omia kommentteja kuvien viereen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.08.2009 - 01:01

Syömään vaikka ravintolaan, hierontaan tai vaikka kylpylään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 06:38

viekää äiti turusta maarianhaminaan ja takaisin , hinta sisälsi seisovanpöydän kaikineen juomineen päivineen , jälkkäreineen ja on 28e ...oli muistaakseni kun viimeksi olin, mutta viikigline ja sieltä katso ne hinnat , arkisin on edullisempaa, aamulla lähtee lautta ja illalla takaisin, täällä on myöskin autoille parkit,niiden hintaa en muista...junayhteydet on satamaan mennen tullen...jos sieltä päästä vain passaa...niin ja bussit kulkee myöskin...hyvää syntymäpäivää äidinkanssa teette sitten mitä vain on hän varmaankin onnellinen , kun saa olla teidän kanssanne...:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 07:51

itse sain teatterilipun eikä se määrä vaan laatu
siitä jäi mukavat muistot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:30

Vaikka mainitsitkin budjettirajoitukset ja tuon Tallinnankin, niin siitä huolimatta ehdotan Tallinnaa.
Kävimme siellä heinäkuussa: Laivamatkat (Viking XPRS) + 1 yö Radisson-hotellissa = noin 50 EUR. Hotellissa hyvä ja runsas aamiainen, laivallakin saa syödä kohtuulliseen hintaan, jos ei halua nälkäänsä/janoansa Tallinnassa sammuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:37

Jos saisit jonkun kimppaan kanssasi lahjaa hommaamaan, niin kuumailmapallolento olisi varmasti aika hieno ja ikimuistoinen lahja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:08

Vaihtoehtoina voisivat olla vaikkapa:
- risteily+hotelliyö Tallinnassa
- risteily Hki-Tukholma-Hki (jää päivä aikaa tutustua Tukholmaan)
- kylpyläloma Suomessa, esim. Naantali tms.
- hotellipaketti lähikaupungissa (Tampere, Turku, Hämeenlinna)
- teatteri- tai oopperanäytös Helsingissä

Löytyyhän noita vaihtoehtoja, myös pienemmälle budjetille. Onnea etsintään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:46

aannoin vaan mukin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:45

Risteilyistä olisin ehdottanut päivän risteilyä Tku-Marianhamina-Tku.Kaksi paattia samalla iskulla,aamulla Galaxy Turusta ja pikainen laivanvaihto Marianhaminassa Europaan ja illalla olette kotona!!Molemmissa vois syödä ruoan ja nauttia ihanasta saaristosta,paateissa aikaa jos haluaa kauneushoitoihin,eikä veis aikaa paljon,rahasta en tiedä ;-).Vois äitikin tykätä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 12:37

Kyllä risteily vaikkapa Tukholmaan olisi kiva. Laivalla ruokailu ja kampaajalla käynti piristivät minua. Kampaajaksi sattui malesialainen nainen, jonka kanssa oli mukava vaihtaa kuulumisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 20:23

Kyllä lahja kortti on parhain vaihtoehto.minä itse sain paljon niitä lahjaksi sekä kultaisen kaulaketjun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 16:20

Haluatko antaa omaperäisen äitienpäivälahjan? Osta tähti! Online Star Register on kaupallinen tähtirekisteri, jossa sinä voit antaa nimen tähtitaivaalla tuikkivalle tähdelle! Tähden rekisteröinti on erinomainen lahjaidea, kun haluat juhlistaa merkkipäivää tai muuta tärkeää tapahtumaa. Lahjapakkaukseen kuuluu tyylikäs lahjakääre, kortti ja henkilökohtainen viesti, todistus, onnittelukirje sekä yksityiskohtainen tähtikartta.

Lähteet:
osr.org/fi/lahja/aitienpaiva/