Minkä kunnan kirkon seinässä väitetään olevan pirun kuvan?

Avainsanat: kirkko piru

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 10:06

Lammin kirkossa, yhden kukan terälehdessä on pirun kuva.

Kysyjän kommentti

Kiitos, kyllä vain. Näin väitetään. Tosin en sitä itse sieltä ole löytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 22:24

Lammin kirkon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 22:27

en ole tietoinen minkään kirkon seinällä ois pirun kuvaa, mutta kait sellainen on, jos niin sanotaan... outojuttukumminkin....:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 22:33

Mikael Niemen kirjassa Kirkon piru on ainakin paholainen kirkon seinässä. Muita piruja en tiedä olevan, mutta paljon mahdollista että on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 22:45

Toivakan kirkon katosta löytyy taiteilija Pellervo Lukumiehen maalaamana kai kaikki mahdollinen, mitä Raamatussa on.Eli kai sieltä pirukin löytyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 22:50

En minä ainakaan ole piruja nähnyt kirkon seinässä..ei ainakaan meilläpäin..mistä tälläisen pirun olet kuullut..oiskohan totta..kyllä varmaan ::jossakin vaiheessa kerrot meille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 08:32

En minä pirua oo nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:37

Olisko Suomenlinnassa Pirunkirkossa?Linnoituksen vallien sisällä holvimainen,suurehko tila,en tiedä onko ravintolana tai jotain tänäpäivänä.Siellä tosi hauskat kekkerit,kun yks smenlinnahoitokunnan henkilö piti 50-vuotisbileet,tunnelmallinen sisätila,jonne kapeat kviportaat vallin sisällä.Tosi keskiaikainen tunnelmaJännä!