onko teillä raanua tai ryijyä seinälänne ...?

minulla on pari raanua , mutta ne ovat kaapissä kääröllä.....muistan vain , kun nekin olivat ns. muotia ja niitä meiläkin oli silloin enenvanhaan pölyjä keräämässä parin kappalein... :)

Avainsanat: raanu entisajan villitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 22:11

Makuuhuoneessani on itse tekemäni ensimmäinen ryijyni nimeltään Koitto. Palava taivaanranta valkoista hiekkaa vasten.

Kysyjän kommentti

se raanusi on tosi arvokas, kun olet sen itse tehnyt ... hieno homma ja oli varmaan iso työ sitä tehdessä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 06.08.2009 - 21:24

Ei ole eikä tule - juuri sen pölyn takia. Mökillä on hirventalja kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 21:26

Mökillä on vanhempieni nuorina solmima iso ja upea ryijy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 21:27

Ei kumpaakaan, ei raanua eikä ryijyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 21:31

On niitä. Kaksi vanhaa ryijyä ja kaksi vanhaa raanua. Ryijyt ja toisen raanuista on isäni sisko tehnyt, toisen raanun tekijästä ei ole tietoa. Olen kaikki laittanut esille siihen huoneeseen, jossa harvoin nukutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 21:36

muistaakseni niitä omistetaan kolme, kaikki nykyään rullalla jossain jemmassa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 21:49

Ysi sellainen pieni siro raanu olohuoneessa..muita ei kyllä tule..mutta tästä mikä on kyllä tykkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 21:51

Ei oo.Pitäs kyl jotai kehittää seinälle roikkuu,jospa vähä estäs kissan tapetin repimis intoa...jos ees sattus koko ripustus siel seinäl kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 22:12

Ryijy on kaapissa ollut vuosikausia, kun seinällä ei ole tilaa. Se on siskoni kummitädin tekemä joskus 60-luvulla. Tosi upea. Pieni raanu on makkarin seinällä. Tai ei se ole oikea raanu. Olen ostanut sen Marokosta, mutta raanun virkaa se yrittää ajaa. Puistelen sitä usein parvekkeella joten ei niin kamalasti siinä ole pölyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.08.2009 - 23:00

On yksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 00:29

Jos raanu on semmonen pienehkö vaate,yksi on ns.pikkueteisessä,kirkkaat leveät raidat,mutta ei varsinaisesti kodin kunniapaikalla,missä lapsuudenkodissa oli pari ryijyä,semmosia tupsullisia seinävaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 01:10

Olkkarin seinällä iso ryijy(jota joudun astmaatikkona imuroimaan harvase päivä) Marjukka Metsovaaran:malli Simpukka.Mummivainaan peruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:12

Pidän seinällä sellaista pientä kaunista nenäliinaa.