oletko sinä hyvä vierestä ajaja... eli neuvotko kokoajan kuskia , kuten jarruta, varo mopoja , pyöriä ym liikkuvaa...?

minä ole tuossa hommassa aika experti... tyttäreni ajaakin usein pysäkille ja käske minun tulla rattiin, kun ajan kuitenkin.. mieheni ei kai edes kuuntele, varoituksiani.....:(

Avainsanat: vierestä puhuja neuvoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 13:07

kyllä ajan vierestä. minulla on jopa näkymätön jarrupedaali.
sitä vissiin on suvussakin sillä mummoni on ihan samanlainen!

Kysyjän kommentti

niin on minullakin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 12:46

Kyllä minä vierestä ajaja myös olen, joskus tulee pientä sanaharkkaa asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 12:46

En itse neuvo ketään, mutta entinen vaimoni ajoi aina autoamme peräpenkiltä käsin ja vain suuri valppautteni ja kuulemattomuuteni esti suurvahingon liikenteessä ollessamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 12:49

Olen päättänyt, että jos en ole itse ratissa, en osallistu ajamiseen neuvonantajanakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 13:20

En mielestäni vaikka olen toisen kyydissä, mutta tuo parempi puolisko ajaa vierestä ilman ajokorttia paremmin kuin minä.

Lähteet:
Lisenssi vuodesta 1975

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 13:25

En muulla tavalla harrastanut opastusta kuin kartturina pitkillä matkoilla ja tuntemattomilla teillä. Se sujui hyvin, eikä ollut miehellä mitään pahaa sanomista. Aina osattiin perille ilman turhia koukeroita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 13:41

Olen nykyään harvoin kartanlukijan paikalla, jolta olen aikoinaan vieraissa paikoissa karttaa lukenut. Kerran vuonna 1992 sanoin silloiselle poikaystävälleni kyseiseltä paikalta: " Et ehdi. " Hän aikoi omalla dieseliautollaan ohittaa edessä kulkenutta autoa ja huomasin vastaantulijan ajavan ylinopeutta. Hän ei ollut mennyt vielä keskiviivan ylikään ja ihmetteli, että mitä en ehdi. Samassa auto jo tulikin vastaan. Vastasin, ettet olisi ehtinyt ohittaa edessä kulkevaa autoa ennen vastaantulijan tuloa. Hän ihmetteli, miten huomasin hänen aikovan ohittaa. Vastasin, että katsoit sivupeiliin ja ryhmityit keskiviivan kohdalle. Hän ei edes ollut laittanut vielä vilkkuakaan päälle. Hän sanoi, ettei olisi ehtinyt ohittaa ennen vastaantulijaa eli oli kiitollinen sanomisestani.

Tuon äskeisen lisäksi olen joillekin naisystävilleni, jotka eivät ole maailman parhaita kuskeja, joskus huomauttanut jotakin muista autoista jne. Muuten en aja vierestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.08.2009 - 13:44

En neuvo, mutta pakko olla tuplasilminä. Olen tullut vanhemmiten säikyksi pienistäkin jutuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 13:58

Osaan olla hiljaa, vaikka välillä huomautankin joistakin jutuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.08.2009 - 14:04

vältän neuvomista viimeiseen asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 14:07

Joskus täytyy ihan pakon sanelemana ohjailla siinä vieressä. Mutta, en usein. Vain silloin, kun eteen tulee yht`äkkiä joku hitaampi ajoneuvo tms on käskettävä hiukan jarruttamaan. Ei muuta. No, onhan niitä sentään,,,,, se vilkkujen näyttö. Itse kun käytän vilkkua mielestäni hyvin ja mieheni jos sattuu. Ja sitten hänellä jää se päälle, joka asia minua häiritsee, joten pyydän aina pooistamaan vilkun, jos se ei ole itsekseen loppunut naputtamasta.. Eipä tämän enempää :Ö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 14:13

En neuvo, luotan siihen että hän jolta ajokortti ja auto löytyy, osaa myös ajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 14:39

Olen hyvin hyvin harvoin pelkääjän paikalla,enkä silloin aja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 17:58

en sekaannu kuskin hommiin, jos joudun pelkääjän paikalle.
en tykkää jos joku sekaantuu minun ajamiseeni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 18:52

välillä, mut äiti tekee tota mulle koko ajan ja se on ärsyttävää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 19:31

en neuvo,
totuuden nimissä on mainittava että joskus polkaisen jarrua, tai siis sitä paikkaa lattiassa jossa jarrupoljin olisi, jos istuisin kuskin paikalla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 08:20

Silloinkuin olen kyydissä,neuvoja en jakele,vaikka aivoni ajattelivatkin ja mieleni tekisivätkin.Samaa en hyväksy myöskään pelkääjään penkillä istujoilta!