Uskallatko sanoa läheisellesi myös negatiiviset ajutuksesi hänestä?

Avainsanat: negatiivisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 01:38

Kuten liisukka sanoi, minunkin suuni avautuu puheeseen joskus liiankin harkitsemattomasti. Sanon suoraan, mutta yleensä yritän jotenkin positiivisesti sanoa negatiivisetkin asiat. Onko tuossakaan nyt sitte mitään tolkkua.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Paljonkin tolkkua. Kauniisti voi kertoa ettei aina ole samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 00:17

kovin ulkokullaiseksi jäisi tuo läheisyys jos ei uskaltaisi ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:19

Onko minulla hänestä negatiivisia ajatuksia?
On varmaan, niitä vain ei aina itse tunnista negatiivisiksi, toinen kyllä.
Meillä pelaa arkipäivän realismi, täydellinen ei tarvitse olla, ei edes yrittää ja ihan avoimesti puhutaan kaikki mitä mieleen juolahtaa, eikä niistä loukkaannuta, vaan useimmiten niille nauretaan. Töpeksiminen on inhimillistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:20

olen hieman suorasainen ja joskus tulee sanottua kultsille vähän liiankin suoraan, mutta yritän nykyisin miettiä ensin mitä sanon ja sitten vasta sanon , kun ennen sanoin ja vasta sitten mietin..pitää aina muistaa, niin metsä vataa, kun sinne sanotaan.. vai miten se nyt olikin.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:23

Aika hienotunteisesti on se tehtävä.Kerran mun oli suorastaan pakko huomauttaa läheiselle ystävättärelleni hänen tavastaan puhua "juttu" eri asioiden liitteenä.Mun tuli mieleen vanhaneva äitini,joka lepsui eikä viitsinyt enää muodostaa yhdys-sanoja esim.annatko sen juusto-jutun(juusto höylä)tai hius-juttu=hiusharja.Aina parkasin "äiti,se on juustohöylä ym.Joo tämän kerroin mun ystävälle,eikä hän ole edes vanha saati iäkäs.Aikani olin kuunnellut hänen "juttua" ja välillä korjaillut diskreetisti,mutta sitten oli pakko avata oma "kärkevä"suuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:27

Kyllä uskallan..ja välillä tulee..sanottua minkä olisi voinut jättää sanomatta..toi suu on välillä liian nopea sanoja päästelemään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:42

no yleeensä joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.08.2009 - 03:23

Kyllä vain! rakentavaa kritiikkiä katsos voi aina antaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 06:02

Kyllä minä uskallan, sanovat hekin minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 08:11

Kyllä yleensä uskallan. Joskus on kuitenkin parempi jättää sanomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 09:10

Kyllä uskallan sanoa, mutta aika, paikka ja tapa pitää valita tarkasti. Varsinkin se tapa on tärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 10:34

Olen aina uskaltanut, ja sanonut. Tosin monta kertaa olen sen edestäni löytänyt. Olen aivan liian suorasukainen sanomisissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 10:49

kyllä sanon yleensä. Mutta mietin jälkeen päin miksi sanoin noin. eli silti kadun sanomistani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 12:58

Eipä malteta pittää suuvärkkiään kiinni. Ei naatita vaan laakastaan heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 15:04

Yritän olla sanomatta ennen kuin olen ajatellut asiaa. Miltä itsestäni tuntuisi jos joku huomauttaisi minulle samasta asiasta? Jos kuitenkin katson, että asia vaatii korjaamista niin kyllä sen sanon kunhan ensin olen itse kärvistellyt usein liiankin kauan sitä kärsien. Uskon kuitenkin, että jos esim. pahasta tavasta huomauttaa niin kyllä se on palvelus vastapelurillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 17:25

Myös negatiivisille tunteille täytyy olla tilaa. Joskus ne vain purkautuu ulos liian voimakkailla sanoilla, mutta onneksi tuo ukko kulta tuntee miut niin hyvin =))