Kumpi voittaa: sinä vai omatuntosi?

Sana on vapaa asiassa kuin asiassa.

Avainsanat: omatunto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 23:50

Kyllä se omatunto ensin kolkuttaa..mutta aina olen pääsyt kolkutuksen yli..ja saanut mielenrauhan...

Kysyjän kommentti

Kiitos. Eihän kaikkien kannata antaa tulla niskanpäälle. Minä itse - on joskus paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 23:31

Omatunto ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 23:46

kyllä se on tuo omatuntoni, joka kolkuttaa joskus liiankin pienestä asiasta minun mielestäni...itseni kanssa käyn neuvotteluja useinkin, mistä milloinkin asiasta tai asian vierestä...aina me kyllä ollaan sopuun pästy....omatunto ja minä... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 23:55

Omatunto kolkuttelee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.08.2009 - 00:14

Omatuntohan se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:19

me olemme yhtä, omatuntoni ja minä, eikä siinä silloin voittajaa ole ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:33

Omatunto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 00:46

omatunto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 06:02

Kyllä minun omatuntoni voiton vie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 08:12

Omatunto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 09:05

Yleensä yhteistyössä löytyy sopiva kompromissi, jos ei ole jo alusta alkaenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 10:20

Omatunto on niin voimakas, että se vie voiton aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 10:54

kyllä omatunto voittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 14:24

Ei nyt juuri tällä hetkellä tule mieleen mitään sellaista, jossa kamppailua olisi käyty. Pyrin tekemään kaikki asiat omantunnon mukaisesti, mutta joskus se on varsin venyvä ja joustava käsite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 15:09

Omatuntoni on saanut vallan minussa jo kauan sitten. Se sanelee mitä saan tehdä ja mitä en. Eli omatuntoni olen minä itse. Välillä tuntuu että saisi se kyllä hiukan lomaakin pitää. Viimeksi murehdin pari päivää sitä kun ostin kirpputorilta kauniin puisen kukka-asetelman. Myyjällä oli muitakin samanlaisia ja niissä oli hinta oikein (10 eur). Mutta tässä kyseisessä kukassa hän oli vahingossa (luulisin?) laittanut eurot senttien kohdalle. Ostin kukan kymmenellä sentillä! Mutta ellen minä olisi sitä ostanut niin joku toinen kylläkin, vai mitä!