Onko kukaan käynyt esim. Välimeren risteilyllä?

Tai muulla vastaavalla pitkällä risteilyllä jossa laivalla vietetään pitkiä aikoja. Mitä piditte?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 22:12

Karibialla olin viikon risteilyllä.
Loistava palvelu, mahtavat maisemat ja häkellyttävän runsas tarjoilu. Aivan mahtava loma, kertakaikkiaan. Nyt ne ovat jopa halpoja. www.seascanner.com/reise.php...eise=11059

Kysyjän kommentti

Kiitos. Olen itsekin monesti miettinyt jos vain olisi varaa, niin haluaisin kokeilla sellaisenkin lomailumuodon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 20:46

En ole ollut. Saattaisin mennä, jos ne eivät olisi niin kalliita, ja jos ne laivat eivät olisi niin mammuttimaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 21:04

mieli tekis mutta en vielä ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 21:15

Olen osallistunut kerran sellaiseen Välimeren risteilyyn, tosin siitä on jo useita vuosia. Laiva oli Song of America. Lähtö oli Espanjasta, sitten viikon ajan kierreltiin Välimerta. Yöaikaan oltiin yleensä merellä ja päiväsaikaan eri maiden satamissa. Kaikki mahdollinen ja mahdoton ruoka sisältyi matkan hintaan, juomat piti maksaa matkan päättyessä ja tippejä noin puolelle tusinalle henkiölle.
Minä tykkäsin kyllä matkasta, vaimo ei hirveästi. Koska laiva oli rakennettu Suomessa, niin siinä oli tietysti sauna. Olin miesten saunan ainoa käyttäjä koko sen viikon aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.08.2009 - 22:36

Jos ei olisi fyrkasta pulaa, niin saattaisin lähteä. Tykkään seilaamisesta. Ainut risteilyksi verrattava reissu oli Hki-Travemunde-Hki. Laivalla viisi päivää. Oli ihana matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:37

Viikon risteily 7 kanarian saarta kiertäen Kristina Reginalla..Oli tosi ihana..
Ensin lento Las Palmasiin..seiltä sitten läksimme matkaan..Reginalla..

Lisätty: 05.08.2009 - 22:41

Voi kissanainen,kun minä pääsen ihan ilmasiksi,kun tyttären tytär on laivalla töissä..ne on tosi kivoja reissuja..Päivä vietetty Lyypekissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.08.2009 - 00:22

Haluaisin kovasti, mutta en tähän mennessä ainakaan vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 06:17

Mieli on monta kertaa halunnut tehdä sellainen risteily , mutta nyt 3 vuoteen ei olla reissattu kun kissoille pitäisi hoitopaikka hommata niin matkat tyssää aina siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 15:57

Olen ollut välimerellä vain n.8-tuntia kestäneellä päiväristeilyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 13:30

Viime kesänä viikko Egeianmerellä, joulukuussa Kanariansaaret+Madeira+Marokko. Ja ihan hetken kuluttua lähdössä Korfulle (vko), josta sitten Adrianmerelle viikoksi. Laiva liikkuu yöllä ja aamulla ollaan uudessa satamassa. Hinta on täysihoito ilman juomia, jopa tipitkin kuuluu hintaan. Thomson Cruises on laivayhtiö ja matkustajat suurimmaksi osaksi brittejä muutamaa hassua pohjoismaalaista lukuunottamatta. Jos tulet toimeen englanninkielellä suosittelen. Palvelu pelaa ja tarjoilut ovat ylenpalttiset. Maissa voit käydä retkillä tai tutustua kohteeseen omatoimisesti. Mikäli joku paikka oikein iskee silmää, sinne voi sitten palailla myöhemmin pidemmäksikin aikaa. Tai mikäli vain tekee mieli köllötellä laivalla sielläkin on ohjelmaa ja tekemistä koko päiväksi. Ja risteilyt löytyy Finnmatkoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 22:21

Kanariasaaret, Marokko ja Madeira on tullut kierreltyä risteillen huhtikuussa 2004. Lokakuussa 09 lähdetään risteilemään pariksi viikoksi Kaukoitään. Singaporesta lähdetään (yövytään mennessä ja tullessa), Malesia (Kuala Lumpur ja Malakka), Indonesia (Makassar, Komodon saari, Bali, Jakarta ) ja Thaimaan Phuket kierretään Costa Allegralla.

Kanarian risteilyllä ainakin ruokaa riitti ja palvelu oli todella hyvää. Maissa kävimme pääasiassa itsenäisesti. Marokossa kuljimme ryhmän mukana. Suurin osa matkustajista laivalla oli ulkomaalaisia, sillä reissulla oli n. 20 suomalaista. Mielenkiinnolla odotan minkälaista risteilyporukkaa on Kauko-Idässä. Palvelun ja muiden juttujen suhteen samantyyppiset odotukset. Kohteet on vain hieman eksoottisempia.

Tammikuussa 2009 olimme päivän purhjeduksella Malediiveilla. Paatti lähti Kuredulta (pääkohteemme), tutustuttiin muutamiin muihin saariin. Retkellä näimme jättirauskuja, Delfiinejä, kilppareita. Näitä näki myös Kuredun rannalla, kun sattui hyvä päivä. Retkellä pääsi myös snorklailemaan ja näkemään upeita kaloja. Hylylläkin käytiin snorklaamassa. Ruokailu veneessä yllätti todella positiivisesti, oli tosi hyvä monipuolinen ruoka.