Kuinka monella napsulaisella on käytössään oikea leivinuuni,siis puilla lämmitettävä?

Miulla on vain sähköuuni.

Avainsanat: sähköuuni puu uuni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 19:51

Meillä on leivinuuni, kiertoilmatakka, puuhella ja puukiuas, kaikki yhdistetty samaan keskusmuuriin. Omaa tekoa, mies muurasi ja mie olin hanslankarina.
Talvella leivotaan leivinuunissa kotileipää ja valmistetaan pataruokia. Lisäksi, kun uuni on lämmin, se on mainio pakasteiden sulattaja. Naurankin joskus, että minulla ei ole mikrouunia, on makro!.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 18:54

Vastaan vähän kysymyksen vierestä sillä itselläni ei ole mutta siskollani on. Siellä kypsyvät kylläkin vain lihapadat, leivän leivontaan hän ei ole vielä alkanut. Ja se kyllä pitää huoneistonkin mukavasti lämpimänä ja on olohuoneen kaunis vanhanaikainen komistus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.08.2009 - 19:02

Oli. Purin sen parisen vuotta sitten pois. Nyt tilalla on pieni ruokapöytä. Kun vielä oli, niin siinä kyllä ahkerasti paistettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 19:59

Mailla on leivinuuni mutta sitä käytetään lähinnä lämmittämiseen talvipakkasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 20:15

meillä on puillalämmitettävä hella , jossa on uuni ja se on kylläkin mahtava , siellä tulee näppärästi ruoka ja lämpenee asuntokin samalla ,teen sitten useammankin ruokalajin , kun on tilaa hellalla, on myöskin takka , johon laitan lihapadan yöksi muhimaan ja on niin muureta, kun sen sieltä aamusella otan pois ...eikä kuluta sähköä, vain puita , joita kuluu muutenkin, jos joutuu kylmäsellä lämmittämään ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 20:33

On toiveita, että nuo talon uunit saataisiin alkuperäiseen käyttöön. Sitten olisi leivinuunikin, jossa voisi tehdä jotain ruokaakin joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 21:05

kyllä on:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:03

Kyllä on ihan puilla lämmitettvä leivinuuni.Joulukinkusta tulee ihan tosi hyvä..Laitan aina isomman satsin ruokia tulemaan..kun lämmitän..ja se puuro,kun laittaa jälkilämpöön muhimaan..aamulla ottaa höyryävän puuron uunita..tosi pehmeetä ja hyvää.Kesällä ei tule käytettyä..kun tulee grillattua..
Sitten on puuhella samassa yhtydessä..siinä on hyvä keitellä mehut..ja tehdä säilöämiset..esim. punajuuret ja kurkut..ei tarvitse keittiötä sotkea,kun nämä ovat kellari-kerroksessa..

Lisätty: 05.08.2009 - 22:06

Kerran paistoin kinkun sähköhellassa..en kyllä toistakertaa paista..ero oli ihan huomattava ....kinkkua sai syödä ihan väkipakolla...

Lisätty: 05.08.2009 - 23:10

Kun lämmitin ensimmäisen kerran,,pistoin joulutortut ..olivat ihan hiiltyneet kun otin uunista..eli piti maksaa oppirahat..nyt kyllä ei mikään enään pala..olen oppinut leivinuunin käytön..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 17:44

Meillä on Nunnauunin varaava takkaleivinuuni ja en siitä luovu ikinä, on se niin hyvä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2009 - 17:39

Ei ole leivin uunia. Pelkkä sähköhella kyllä löytyy.