Missä ravintoaineessa on eniten magnesiumia?On meinaan kovia suonenvetoja!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 17:41

Mineraalisuolassa näyttäisi olevan eniten (uskomatonta); liitteenä linkki, jossa magnesiumin lähteet suuruusjärjestyksessä: www.fineli.fi/topfoods.php?c...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 17:46

Minä juon vichy vettä ja jos siitä huolimatta kuumana päivänä vetää kovin illalla nukkumaan mennessä suonta, otan pari merisuola raetta suuhuni jotka imeskelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 18:19

Ravintoaineista en tiedä mitään,mut itse käytän Diasporalia auttaa aika tehokkaasti,mut vieläkin tulee kramppeja reiden sisäpintaan yöllä,mut meneevät onneksi ohi,kun pääsee ylös sängystä Ovt kyllä kamalan pelottavia,enkä toivoisi niitä kenellekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 20:29

Magnesium
# Elintarvike Pitoisuus / annos
mg Annospaino
g
1 Mineraalisuola keskiarvo 1100.0 100
2 Kaakaojauhe, sokeroimaton 520.0 100
3 Vehnälese 475.0 100
4 Basilika kuivattu 422.0 100
5 Auringonkukansiemen 355.0 100
6 Soijaproteiini konsentraatti, 58 % proteiinia 315.0 100
7 Ruislese 300.0 100
8 Vehnänalkio 293.0 100
9 Soijajauho vähärasvainen 290.0 100
10 Soijarouhe, vaalea 290.0 100

Fineli-taulukko antaa tällaiset arvot. Siis kaakaota ja suklaata vai syömään. Hauskaa illanjatkoa !

Lähteet:
Fineli-ravintoainetaulukko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 20:46

MInulle on auttanut magnesium-tabletit, ei tarvi sen tarkemmin miettiä :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 21:43

Yhdyn edelliseen.
Hyvän avun saat ottamalla Magnesiumia tbl:na
Nappaa 350mg x 2 iltaisin, niin lähtee suonenvedot. Juttu hyvä sydämelle ja lihaksistollekin.
Suositus tieten on, että otat 350mg x 1 iltaisin. Se auttaa myös unettomuuteen.

Jos ostat Magnesiumia, niin osta puhtaasti vain sitä sisältävää esim apteekista. Kaikenlaiset sekoitukset eli joihin on lisätty B- vitamiinia, C-vitamiinia ym, ei kannata syödä.
Kaikki antioksidantit pitäisi syödä aina puhtaasti omanaan, silloin niistä apuakin löytyy.

Lääkkeistä taas lienet Crampiton sellainen suonenvetoon käytetyin lääke, joka relaksoi lihaksia.

Ravintona myös hyviä juttui löytyy, mut äkkiavun saa tbl:sta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 21:47

Minä itse käytän juuri tällaisiin magnesium tapletteja. jos sinulla on suonen vetoja niin kehottaisin käyttämään noita tapletteja ne auttavat niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:27

Emgesan ilman reseptiä apteekiste.