Teetkö itse kaalikääryleitä?

Minä teen niitä parikertaa kesässä,ovat suuritöisiä,mut parempia,kun kaupasta ostetut.

Avainsanat: kaalikääryle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2009 - 18:18

kerran vuoteen sellainenkin rituaali kuuluu perheohjelmaan, siinä on sitten vähän isompi joukkue peijaisissa ja muistellaan vanhoja ankeita aikoja ....

Kysyjän kommentti

Mie kyllä teen ne ihan itse,en huoli siihen miestäni sotkemaan,mut kyl ne yhes syyvää,iha sovus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 12:37

nam nam..tässähän tulee nälkä. on monta kertaa ollu ukon kans puhetta että tehdään ensikertalaisten kaalikääryleitä muttei olla saatu aikaseksi. hmm tartteis varmaan mennä aineksia ostelemmaan jahka ollaan saatu syötyä tuo lihasoppa pois jääkaapista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 12:41

Kerran kesässä ja silloin aina naapurin kanssa yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.08.2009 - 12:54

En tee. Olisi sulaa hulluutta tehdä yhdelle ihmiselle. Joskus ostan kaupasta valmiita. Hyviä ovat nekin nykyisin, joskin aika tyyriitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 12:55

Olen tehnyt tänäkin kesänä ja myöhemmin syksyllä teen uudestaan. Erinomainen ruoka puolukkahillon kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 13:01

Minä valmistan äitini ja sisareni kanssa niitä noin 250 kpl, meillä on pieni tehdas ja jokaislle riittää niitä pakkaseen , ensimmäiset syödään seisten uunin lähellä ja makua arvioimme, jos vanhat merkit paikkansa pitää niin 5 pitää maistella alkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.08.2009 - 13:36

Joskus olen kokeillut, ei oikein onnistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 14:15

Joka loppukesä olen tehnyt ison satsin kaalkääryleitä..ja osan laittanut pakastimeen...nyt on vielä tekemättä..pitääkin taas ostaa kaalia pakkaseen...niin pääsee paljon helpommalla..kun ei tarvi kaalia keittää..kun pehnevät kaalin-lehdet pakkasessa..tosi hyvä konsti..kun tämän kuulin ja kokeilin,en ole enään kaalia keittänyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 14:19

en tee itse. ostan valmiina koska meillä ei lapset niitä syö lainkaan. minä ja mieheni vaan syövät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 15:46

En enää tee itse, mutta sen jälkeen kun työt loppuvat alan kokkailla kotona vaikka mitä. Kaalilaatikkoa kyllä teen ja se onnistuu aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 16:17

en, mut tykkään niistä tosi paljon. ostan kaupan lihatiskiltä, vai mikä onkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.08.2009 - 16:48

Voi miten suu tykkäisi kääryleistä ja kaalilaatikosta, mutta vatsa ei. En tee kääryleitä, mutta joskus on ihan pakko tehdä laatikkoa - ja syödä kaikki kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 17:18

Minä teen syksyisin kerran ison satsin ja pyydän ruokavieraita nauttimaan niistä.
Kiitos Liisukka vinkistä, en ole kuullutkaan moista ennen.Siitä on paljon apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 17:40

Herkku kotona tehtynä. Nykiyisin harvoin tapaa,sillä emme valmista niitä. Puolukkahillon kanssa namia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:47

Minä olen pehmentänyt kaalin mikroaaltouunissa. Makukin säilyy paremmin, kun ei tarvitse vesissä liotella. Kaalikääryleet ovat herkkuani. Tänä vuonna en ole vielä ehtinyt tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 22:33

Teen.Ne ovat suurta herkkua.Tekaisen aina isomman satsin kerralla ja osan pakastan :)