mikä on kotikuntasi mielenkiintoisin paikka , jota suosittelisit turistille ?

täällä paimiossa on Alvar Aallon suunnitelema sairaalaala, joka on ollut tuperkuuloosisairaalana, sen takia , koska luonto täällä on havupuustoinen ja ei aiheuta allergioita , kuten koivu esim... joten ilmasto on vieläkin hyvä ja puhdasta ..sieltä lähtee myöskin pieni polku , jota pitkin nuoret potilaat käyskentelivät , kun rakastuivat , oltiinhan sitä kauan hoidoissa tubiaikaan ja romanssejakin syntyi , sen polun nimi onkin lemmenpolku ..aivan ihanan luonon keskellä menevä lehtomaisen kasvillisuuden seassa oleva polku.. ...Nykyisinkin toimii vielä toistaiseksi keuhko, reuma , uniapneasairaalana , mutta oottelee nyt muuttoa turkuun, johon jo onkin osastoilta keuhkopuolelta potilaita siirretty...Siellä on paljon sitä vanhaa , kuten Alvar Aallon suunnittelimia huonekaluja sekä muutakin sisustusta... suosittelen tustumaan, siellä on opastetut kierrokset olikos nyt joka päivä klo 14...kannattaa tarkistaa tuo aika vielä...jos asia kiinostaa...:)

Avainsanat: alvar aallonsairaala luontopolku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 11:40

Suomenlinna on ykkönen. Toisessa "asuinpaikassa" taas vanha Porvoo.

Kysyjän kommentti

vanha porvoo on ihana paikka talvella ja kesällä ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 10:44

Minä tätä Turun linnaa suosittelisin, Aurajoen ranta molemmin puolin kesä aikaan on kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 10:56

Meillä täällä Lappeenrannassa on linnoitus valleineen ja satama on meillä hyvin kaunis, sitten on nämä kirkot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.08.2009 - 11:06

Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen linnoitus siellä olevine museoineen ja näyttelyineen. Satama ja satamatori ovat myös katsomisen arvoisia. Kesällä myös Hiekkalinna lapsiperheille on hyvä kohde ja katujuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 11:07

Täällä jämsänkoskella on Aarre saari sellainen museopaikka. jämsässä joen ranta puistoineen sekä akuliina jossa esiintyjiä kesäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.08.2009 - 11:44

Kotikunnastani en tiedä mitään mutta tuolta Varkaudesta suosittelisin Mekaanisen Musiikin museota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 11:48

no meillä on suomen ainoo autotehdas... bonk-museo.. vierasvenesatama... vanha kirkko

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.08.2009 - 13:41

Öööh, sibbetalo? satama, pikku.veskun puisto ja sieltä musikaalinen suihkulähde syksyisin,lanupuiston.