Oletko joutunut kohtaamaan ruumista ja järjestämään sen poiskuljetuksen ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 07:49

Ammatin puolesta satoja.Isäni kuoli kotiin.hänen kuljetuksen järjestin.Vaimon veljen kuljetuksen myös
Myös muita sen enempää erittelemättä.

Kysyjän kommentti

Minä olen joutunut menemään ainoana paikalle, kun isäni veli oli kuollut kotiinsa, ollut siinä jo neljä päivää. Soitin poliisit, tilasin hautausliikken ja odotin, että he veivät vainajan pois. Olin tuolloin vasta 18-vuotias, joten se tapahtuma on jäänyt ikuisesti mieleeni järkyttävän kokemuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 23:20

Kyllä olen tätini ja hänen miehensä.Sielunkellot kävimme kuuntelemassa ja hoidin yksinäni kaikki järjestelyt.

Lähteet:
Kunnia heille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:21

Täytyy ihan puuta koputtaa,et ei oo osunu kohdalleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:22

olen sillain kohdannut isän , sekä äidin , että he olivat sairaalassa jo laitettuna valmiiksi , mutta odottivat kuljetusta ruumishuoneelle ja siellä olen myöskin ollut hyvästit antamassa heille, sekä saattamassa heidät kirkon ruumiskappeliin vai mikähän sen paikan nimi nyt onkin, jossa odottavat viimeiseen lepoon laittamista...ensin isän ja 3kk päästä äidin , menivät niin peräkanaa et olin kuolla suruun ja ikävään, mutta niihin ei kait helpolla kuolla joten ikävöin nyt vain , on siitäkin jo aikaa kulunut muutamat vuodet, jotta ikäväkin on hieman hellittänyt..hautaustoimisto huolehti kuljetukset , mutta me sisarusten kanssa tietty hoidettiin se hautaustoimisto sinne kuljettamaan äidin sekä isän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 23:28

Olen aikoinaan työssä tuonkin kokenut. Myös avauksissa olen nähnyt pahojakin juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:32

Minä myös kohdannut äidin sairaalassa vamiiksi laitettuna,vietätäväksi kappelin kymiöön..Saatoimme tyttärei kanssa äidin ruumisauton perässä..kappelin portille..siksi halusin nähdä vielä äidin kun oli reissussa kun nukkui pois..vasta koti tullessa sain kuulla..tämän..eivät ilmottaneet minulle..kun tiesivät,että loppu-loma olisi mennyt piloille..mikä oli minun mielestä ihan oikein..Veljeni kanssa yhdessä hoidimme asiat..

Lisätty: 04.08.2009 - 23:35

Otin äidistä vielä valokuvan kun oli kauniisti arkkun laitettu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 00:07

Kyllä silloin kun isäni kuoli. Äitini oli surusta poissa tolaltaan ja muita sukulaisia ei ollut enää jäljellä. Yksin järjestelin sitten asiat ja samaan aikaan oli vielä avioero entisen vaimoni kanssa meneillään. Tuli järkättyä tuomarille ja papille töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.08.2009 - 01:25

enpä ole ihmisten ruumiita koskaan kohdannut. onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 04:11

Olen, lähiomaisia on kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 07:16

Olen ollut Äitiä katsomassa
kun sairaala oli hänet laittanut lähtö kuntoon

Anoppini jouduin kohtaamaan
kun sairaala ei ollut laittanut häntä kuntoon
vaikka olen aikuinen se jätti minuun
lopulliset kauhun muistot
olisin tahtonut hänestäkin
sen kauniin muiston joka jäi Äidistäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 08:09

Isäni oli jo valmiiksi sairaalan kappelissa puettuna, kun hänet hyvästelimme. Muuta kokemusta ei asiasta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 09:06

En ole. ikäviä asioitahan nämä ovat kun vastaan joskus sitten tulevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 09:07

Yhdessä pahassa kolaritilanteessa jouduin hoitamaan lähes koko ruljanssin. Itse en ollut osallisena, olin ainoa silminnäkijä. Toisen auton kuljettaja kuoli siihen paikaan ja toinen, väärälle kaistalle ajanut oli vain vähän "tärähtänyt".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 09:08

Olen ollut kaksi sukulaistani pukemassa arkkuun asti, niinkuin meillä karjalassa on tapana, jos vaan nykyaikana on mahdollista, ne on jäähyväisistä lämpimimmät kun itse lähimmäisensä valmistelee viimeiselle matkalle, ei ole suurempaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 10:11

No onneksi en!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 11:26

olen joutunut silloin kun mummoni kuoli lapsuuden kotiimme. Ikävä asia mutta ei niitä voi aina estää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.08.2009 - 12:22

En ole sellaiseen tilanteeseen joutunut, enkä haluaisi joutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 16:48

Kerran työmaalla kuoli lähellä asunut henkilö sairaskohtaukseen.
Hän oli tullut katselemaan touhujamme ja oli tuupertunut pihalle. En tiedä, kauanko oli siinä maannut, mutta mitään ei ollut tehtävissä. Saman totesi ambulanssimiehistö ja piti kutsua ruumisauto. Se ei koskaan saapunut ja vievät ambulanssilla, vaikkakin hyvin vastahakoisesti. Paikalle saapuneet omaiset olivat niin järkyttyneitä, että oli pakko toimia niin. Mikä mahtaa olla syynä, että ambulanssiin ei saisi ottaa vainajaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 21:28

Isä kuoli kotona ja lähisukulaisia on kuollut jotka olen arkkuun laitettuna käynyt katsomassa.