Miltä nivustyrä tuntuu miehellä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 23:06

Vaivaahan se kun osa suolista on tyrässä ja pullottaa.Leikkaus on selkäydin puudutuksessa ja muista aika ajoin tarkistaa että kalu on tallella. Virtsaaminen vähän vaikeaa kun ei tiedä onko tulossa mitään.Yleinen juttu.

Lähteet:
Kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 23:04

Tiedä en sitä tuntuuko se erilaisemmalta olkoon se sitten miehellä tai naisella, mutta tuossa allaolevassa on tietoa nivustyrästä.

Lähteet:
www.laseri.fi/sairaala.asp?p...p;palsta=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:08

En tiedä onko miehillä kummallisemi..kun naisillakaan..Minun tyttären tytär odotta nivustyrä leikkaukseen..siksi on sairaslomalla kunnes leikataan..kun ei pysty kunnolla kävelemään..kun ärtyy töissä..on tosi kipeä..kun rasittuu...

Lisätty: 04.08.2009 - 23:12

Leikkaus aika vasta 14.9...en kyllä ymmärrä miksi nuoren työssä-käyvän pitää näin kauan jonottaa..Johtuu talvella käyneestä työtapaturmasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:12

minulla on leikattu haavatyriä ja kyllä ne ovat aika-ajoin vieläkin todella kipeitä...siis vatsasta on minun tyrät leikattu ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 00:48

Nivustyrän oireet voivat vaihdella huomattavasti oireettomasta pullotuksesta äkilliseen sietämättömään kiputilaan. Suurin osa nivustyristä on suhteellisen vähäoireisia aiheuttaen kuitenkin usein epämiellyttäviä polttavia kipuaistimuksia rasituksessa, kuten urheilussa ja sukupuoliyhdynnässä. Selvästi todettava (= pullottava) nivustyrä vaatii aina leikkaushoitoa. Tyrä kannattaa korjata heti alkuvaiheessa, jolloin korjaus on helppo suorittaa ja toipuminen leikkauksesta on nopeaa. Mikäli nivuseen liittyy itsepintainen kipu rasituksessa ilman näkyvää pullotusta ja syyksi epäillään tyrää, voi leikkaus olla ainoa tapa selvittää asia. Iäkkäillä miehillä voi heti leikkauksen jälkeen esiintyä vaikeuksia virtsaamisen kanssa suurentuneen eturauhasen vuoksi. Tähän auttaa virtsarakon tyhjentäminen katetrilla.

www.laseri.fi/sairaala.asp?p...p;palsta=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 09:35

Oireena nivustyrässä on ponnistuksessa syntyvä nivusseudun kipu ja pullistuma, joka kipu helpottaa levossa tai makuulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 12:52

Itselläni nivustyrä pullotti ensimmäistä kertaa viime joulukuussa, joka oli melko oireeton. Kunnes huhtikuussa helvetti iski. Siinä sitten odoteltiin leikkausta elokuuhun asti, hiphei. Oli mukava työskennellä kun suolet pukkaa nivusesta pihalle, ja se särky oli pahinta. Välillä olis kirjaimellisesti teheny mieli repiä lonkka irti. Oireina itselläni oli tuossa mm. ruokahaluttomuutta, suolisto/virtsaamisvaivoja, närästystä, nivus/lonkka/selkäkipuja.

Nyt on melkein kuusi viikkoa kulunut leikkaus operaatiosta ja olo on mitä parhain. Leikkaus suoritettiin avona ja haava about 10cm pitkä ja verkko laitettiin tueksi. Tyrän kaverina oli myös jonkin moinen rasvatyrä, joka samalla poistettiin.

Ei muutaku stemiä vaan Iiisukan t.t:lle :) ja muistaa vaan ottaa rauhallisesti, mikäli kuntoilee. Tuota vaivaa ei heti tahdo kokeaa uudestaan .