Oletko koskaan nukkunut heinäladossa ? Miten selvisit ?

Lisätty: 05.08.2009 - 09:43

Koska olen umpikaupunkilainen, niin minulla ei ollut minkäänlaisia kokemuksia heinälatokulttuurista, ainoastaan elokuvista nähtyjä romanttisia kohtauksia. Siksi sovimme kerraan kesällä erään hyvän ystäväni kanssa, että menemme yöksi heinälatoon. Otimme mukaan viltit ja hyttysmyrkkyä. Eli sekin elämys on sitten koettuna. Tämä samainen ystäväni järjesti minulle myös ensimmäisen telttayön, koska sellaistakaan en ollut koskaan kokenut. Minun lapsuuteni ja nuoruuteni on ollut vaarallista aikaa, oli Bodomin murhat ja Tulilahdet ja kaikkea muuta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 22:43

Olen nukkunut ja selvisin hienosti. Tyttö jonka kanssa olin siellä, oli minua kolme vuotta nuorempi ja häntä pelotti. Piti lähteä aamutunneilla kotiin sisälle nukkumaan. Lämminhän siellä heinäkasassa oli, kun oli peitot sun muut mukavuudet mukana.

Kysyjän kommentti

Onhan se kokemus nukkua heinien keskellä. Oikeasti eivät viltit kuuluisi sinne, mutta ilman muuta niin on mukavampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 22:43

Nukuttua ei ole tullut, mutta leikittyä sitäkin enemmän. Tunneleita tehtiin ja niitä pitkin ryömittiin. Myös heinien polkeminen tiiviimmäksi oli sitä maailman mukavinta touhua. Molempien jälkeen oli oikein mukavaa mennä saunaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:02

En minkään nukkut ole,mutta peuhannut heinäladossa..Ja kyllä olen pomppinut heiniä tiiviiksi...kyllä heinälato oli ihana paikka lapsena..kun maalla oli niin mukavaa....voi se ihana lapsuus..kun alkaa oikein muistelemaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:09

en nukkunut, mutta oli se meitin kersojen paras temmellys ja peuhupaikka maalla , vieläkin naurattaa ne leikit , mutta onneksi ei keltään siellä hyppiessä parruilat alas mennyt niskat, näin jälkikäteen ja hivenen viisastuneena olen sitäkin funtsannut ......:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:22

Empä ole ja tuskin siitä selviäisin hyvi,on nii paljo allergioita eri heinille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 00:26

EU:ssa on hyvin erilaiset tuottavuudet eri kansallisvaltioiden välillä. Sanktioita vaaditaan kaikenlaisille yrittäjille ja tässä tapauksessa ...Näin kesäaikaan kannattaa olla varovainen nukkumapaikoissa. Vääränlaisessa rakennuksessa nukkuminen saattaa tuoda sanktioita. Esim. jos nukahdat heinälatoon kiihkeän lemmenleikin uuvuttavana saatat joutua maksamaan vaikka lapsenruokkoa tai eukkosi saattaa vaapukankeruureissullaan löytää sinut sieltä ladosta sen naapurin kesävieraan vierestä. Silloimpa vasta sanktiota tuleekin.....ja korvamerkinnät saavat kyytiä....ja sinua uhkaa hylkääminen koko yhteisöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.08.2009 - 01:26

Päiväunet olen kyllä nukkunut ladossa kakarana, kivaa oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 05.08.2009 - 02:20

Itsekkin olen allerginen heinälle joten kuolema koittaisi, jos sellaiseen pakotettaisiin. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 04:12

Olen nukkunut. Täytyy tunnustaa, lapsena joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 04:26

50-luvun puolivälin tietämissä oli naapurpittään maatalousnäyttely. Veljeni kera ajoimme sinne polkupyörillä. Lauantaipäivä meni kuten markkinoilla menee ja illalla alkoi sataa kun piti polkaista 50km kotiin. Kirkonkylän liepeillä oli heinälato ja sinne sadetta pakoon. Juopot örisi heinistä ettei päällä tarvitse hyppiä. Kyllä yö tuli nukuttua sateen ropistessa aamuun saakka.
Olen joutunut myöhemminkin nukkumaan ladoissa kun kilpailumatkoita palatessa ei kuljetus yhteydet osunut kotiin saakka. Ei muuta kuin latoon nukkumaan ja odottamaan aamu onnikkaa.
Ei ollut sitä rahanpaskaa että muut vaihtoehdot olis tullu mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 06:16

Päikkärit olen minäkin pienenä tyttönä nukkunut ja vähän isompana puuhastellut muuta heinäntekoaikaan, mutta yötä en ole koskaan ollut. Jaa-a vielähän tuota ehtisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 06:29

Kuivannolla alle kouluikäisenä nukahdin sinne serkkuni Päivin kanssa (missähän lienee Päivi nyt). Meidät haettiin sieltä pois koska ladossa tai sen alla asui kuulemma käärmeitä, emme pelänneet niitä emmekä myöskään koskaan nähneet, kai niitä oli tai sitten ladossa ei vaan saanut lepäillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 07:24

En ole kun meidän kylällä
ei heinälatoja oo ollut
ootko itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 08:11

Päivunet olene lapsena heinäladossa nukkunut monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 09:02

en muistaakseni ole nukkunut, mutta nuorena serkkupoikien kanssa leikittiin ja tehtiin tunneleita ja ns. liukumäkiä.
tänä päivänä allergiat estäisivät peuhaamasta heinäladossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 10:15

Kerran nuorena poikana nukahdin heinäladossa kesken hommien. Siis heinähommien! ;=))
Selvisin tilanteesta heräämällä, kun minua ravisteltiin, että "Töihin siitä, unikeko!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 11:28

En ole nukkunut. mutta pienenä niissä kylläkin olen leikkinyt.