Onko kissa vapaa eläin kulkemaan, vai tulisiko pitää sisäkissana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2008 - 11:15

Kissa on ollut vapaa kulkija monia satoja vuotta sitten. kunnes siitä tuli lemmikki. Lemmikkinä sen olisi hyvä saada olla vapaana päivittäin, muuallakin kuin sisällä. Kaupungeissa se saattaa olla monimutkaista. Maalla kuitenki kissat saavat juosta ja elää vapaana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2008 - 23:18

tuo on kyllä ihan tapauskohtaista. maalla ulkokissat ovat tuttu näky, kaupungissa taas valtaosa kissoista viihtyy jo ihan liikenteenkin takia mieluiten sisätiloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.06.2008 - 11:09

Maalla asuvan kaverini neljä kissaa suunnilleen asuvat ulkona ja käyvät sisällä vain syömässä silloin kuin huvittaa. Mitä luultavimmin ne ovatkin onnellisia, mutta ei niistä paljon iloa omistajilleen ole. Itse pitäisin sisäkissaa, voihan sekin oleskella pihalla vaikka valjaissa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2008 - 13:11

Meillä kissat varsinkin nyt kesällä asuvat käytännössä ulkona. Syömässä käyvät sisällä harvakseltaan. Tulisivat hulluiksi, jos vangittaisiin sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2008 - 22:09

Kissa ei kuulu suomen luontoon, eikä koiria ja muitakaan eläimiä pistetä pihalle itsekseen.

Lähteet:
www.incatsuomi.fi/sisakissa.asp

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2008 - 09:18

Kissaa ei saa pitää vapaana kulkemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2008 - 12:21

Kauempana kaupungista Kissoja voi pitää vapaana, ja jos opetat säännölliset ruoka-ajat, se kyllä tulee kotiin aina syömään. Kissan voi kyllä opettaa ihan sisäkissaksi, monellahan on kissa joka ei ole ulkoilmaa ikinä haistanutkaan.Jotkut tykkäävät käydä parvekkeellakin, mutta varo, kaverini kissa tippui kuudennesta kerroksesta kun omistaja päästi sinne!! Meidän kissa tykkää istua aina ikkunalaudalla katselemassa ulos, ja usein ikkuna on raollaan niin, ettei kissa pääse ulos mutta voi haistella ulkoilman hajuja. Totutimme kissan ihan pienestä pitäen valjaisiin, joten joskus istumme molemmat ikkunalaudalla ikkuna auki, kissa valjaissa että pidän siitä kiinni, kaiken varalta. Se rakastaa siinä olemista, vaikkei niinkään valjaita, mutta ei se niitä pure, yritä rimpuilla ym. Että ihan hyvin se niitä pitää. Käymme joskus rappusissa kävelemässä, kissa nuuhkii kaikki paikat perinpohjin, hyvällä säällä lähdetään uloskin. Mökille se aiotaan myös opettamaan, että ehkä saa kulkea siellä valjaissa, jos uskalletaan päästää vapaaksi niin saa sitten olla vapaana siellä .Kaverini kissa aina yrittää portaisiin, ja sama kissa saa vapaasti kuljeskella heidän mökilläänsä. Aina tulevat takaisin. =)

Tulipa paljon tekstiä ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2008 - 22:41

Kissaa ei saa pitää vapaana, varsinkaan jos se ei ole leikattu. Asun maalla ja täällä kuljeksivat kissat ovat riesa.