Muistitko tämän ? Älä vastaa lomalla ...

Lomalla ei tarvitse hoitaa työasioita eikä vastata työpuheluihin tai -sähköposteihin. Jos töiden järkevä hoitaminen vaatii yhteydenottoja lomankin aikana, asiasta on sovittava ennen lomaa ja siitä pitäisi maksaa erillinen korvaus.

koko juttu:

www.taloussanomat.fi/omatalo...917258/139

Avainsanat: työasiat loma älä vastaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 20:50

Riippuu työtehtävistä. Itse olen joutunut aina vastaamaan puhelimeen myös lomalla, jos asia on tärkeä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 12:44

Kyllä muistin tämän lomani aikana. Työkännykkä oli suljettuna koko loman ja sähköpostissa poissaolo-ilmoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 12:49

Minä varmasti muistan, mutta pomoni pistää epäilemään muistiani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:11

minul ei moissii huolii, mut isäntä ain vällee pelkäs, et soittavax ne töihin kesken loman... sanoin kyl et ei kannata moisest asiast ressii ottaa..äläkä vaan vastaa , jos töist soittava, mut ei ol onneks soitettu, ny sit jo siel onkin taas pitkän loman jälkkest...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:28

Ei koske yhdenmiehen yrityksiä eikä eläkeläisiä koska heillä ei ole lomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 14:47

kyllä varmasti muistan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:29

Tämä on tavallaan jatkuvaa lomaa...kun töitä tekee harrasua-mielessä...niin vastaan aina puhelimeen..kun alkaa piipittää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:42

Työkännykkäni suljin kun lähdin lomalle enkä avaa sitä ennekuin menen taas töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 17:08

Ei tule lomalla häirikkösoittoja töistä, yleensä.
Tänä kesänä jouduin loppulomasta hoitamaan yhden asian, mutta mitäpä tuosta, kun se on harvinaista joutua lomalla miettimään työasioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 18:41

Nykyisestä sivusivutoimestani en ole lomalla. Oikeassa työssäni hoidin aina välillä myös työasioita lomallanikin. Niitä ei kukaan toinen olisi voisut hoitaa. Minulle lomaa on jo se ettei tarvinnut mennä töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 20:04

Työpuhelin kiinni lomalla ja työpaikalla kielto soitoista omaan puhelimeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:40

Yleensäkin päätän vastaanko vai en kun vastaaja on olemassa.Miten aikoja ilman kännykkää.Nykyisin oletetaan etta vastataan puhelimeen aina tai missä h........ä se nyt oikein on tai miksi puhelin on kiinni.

Lähteet:
Riesa koko laite joskus,mutta toisinaan varsin tärkeä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 06:40

Mökillä ollessani en kanna puhelinta mukana, nyt "lomamatkalla" jossain päin lahtea sellainen kuitenkin on mukana. Ajaa lähinnä kellon virkaa...