Perit äitisi sähkökäyttöisen automaattiompelukoneen. Mitä teet sille ?

Lisätty: 04.08.2009 - 18:48

Minä olen alkanut viedä hylättyjä koneita Egyptiin. Siellä niiden avulla joku nainen saa ammatin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 11:10

Lahjoitan sen jollekin joka sellaista käyttää, ompelutöihin minulla on liikaa peukaloita kämmenessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 11:06

ai vitsi kun saisinkin äidin singerin tai mamman. kumpikin on sähkökäyttösiä automaattiompelukoneita.
niillä on helpompi ja parempi ommella, ei ole neula aina katkeamassa ja niillä voi ommella paksumpiakin kankaita.
tottakai ottaisin sen käyttöön ja silloin kun en sitä tarvitse sitä voi pitää vaikka kukkapöytänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:09

Säilytän komerossa ja otan esille silloin, kun on tarvetta ompelukoneelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:14

Otitpa esiin hyvän kysymyksen,
komerosta löytyy kolme, nykyisin käyttämätöntä ompelukonetta (neljäs tulossa), odotan mielenkiinnolla vastauksia, ja järkeviä ehdotuksia ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 11:30

Ompelin sillä niin kauan kunnes hajosi. Nyt sitten olen ilman konetta, enkä saa mitään korjattua tai ommeltua uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 11:30

Jos perisinkin niin käyttöön ottaisin ja loppuun käyttäisin. Omani lepäisi sillä aikaa laakereillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 12:34

Saisin inspiraation tehdä vaatteita ja kun olisin ahkerasti ommellut yhtä ja samaa anorakkia tai muuta vaatetta n.puoli vuotta.. minulla menisi hermot,kun se ei koskaan valmistu ja kone joutais kaapin syövereihin.
Minua ei ole lainkaan siunattu ompelutaidoilla ja se ketuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:21

pidän ompelimesta, nuorempana ompelin melkein kaiki vaateeni kuin myöskin lasten vaatteet, mutta nykyisn en voi ommella , kuin silloin kun mieheni on kotona ja laittaa langat neulansilmään... liekö sokeus, kun en nää sitä lankaa vaikka suurennuslasilla katsoisin ..eikä kärsivällisyys riitä nyhjätä sen langan kimpussa ...jotta mitäs niille koneille tekisin , jos niitä ois useat kaapissa , myisin ne huutonetissä ..liiat koneet pois ja yhden pitäisin.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:51

Jos sellaisen jostain kumman syystä perisin (äidillä ei onneksi ole ompelukonetta), niin laittaisin samantien myyntiin. Rahalla ostaisin jotai mulle järkevämpää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 14:53

laitan varastoon johon se taitaa jäädäkkin pölyttymään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:58

Minä perin kyllä äidiltäni Singerin polkukoneen....se on ihan kunnossa..mutta en käytä..kun itsellä on sähköompelukone..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 19:07

Kun tääl meikäläisel on tuo ompelupuoli niinku sillee et on neula keskellä kämmentä, niin jos ite perisin; laittasin kiertoon niille jotka siitä jotain hyötyvät ja saavat sillä jotain aikasekskii... näin on... hyvä pointti sulla laittaa sinne heille Egyptiin, jos tollanen mahollisuus kerran on..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:32

Varmaanki opettelisin käyttää sitä.En oo mikää käsityö ihmine joten tuskin ees muistan mite sellasta vempainta käytetää.Pois en raaskis antaa.Oon sellane et kaikki pitää säilyttää muistona,ei millää raaski heittää pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 01:32

Omani olen vienyt jo Giganttiin kierrätykseen. Ompelukoneeseen en edes kuvittele kajoavani nuoruuden traumaattisten kokemusten jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 06:44

Sillä romulla ei tee kohta enää äitikään mitään joten en peri,
uusi on saatu lahjaksi muuta kautta vajaa vuosi sitten...