Kerro paras vale mielestäsi? Vale-bussipysäkki pitää Alzheimerin potilaat turvassa.

www.hilavitkutin.com/2008/06...-turvassa/
Saksalaisessa hoitokodissa on ollut pidemmän aikaa jo ongelmana Alzheimer-potilaiden karkaamiset. Asukkaiden keski-ikä on 84 vuotta ja heidän lyhytaikainen muistinsa toimii heikosti. Hoitolaitos keksi laittaa lähistölle vale-bussipysäkin. Kun joku asukeista nyt päättää lähteä kotiin, hän tunnistaa tutun bussipysäkin merkin ja jää odottamaan kyytiä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 02:10

ukot Reeberbahnilla kyselivät toisiltaan, muistatko mitä varten tänne tultiin.

Kysyjän kommentti

Niinhän ne aina, sillä niissä hommissa se muisti mennöö.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 00:20

Vuosia sitten kun olin eräässä vanhainkodissa hoitajana, meiltä karkasi vanhus. Etsimme häntä usean ihmisen voimin ja todella kauan. Kun hänet vihdoin tavoitettiin - oli itse palannut takaisin - niin hän kertoi olleensa siinä talossa koko ajan. Mutta jos sitä hoitajaa etsitte, niin se meni tuonne päin. Hän näki tuolta ladonnurkalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 06:58

Mummillani 94.v oli Altzheimerin tauti.Hänkin sitten joutui vanhainkotiin ja kaipuu omaan kotiin oli suuri.Kyseisessä vanhainkodissa oli ulko-ovi takalukossa,joten asiakkaat eivät päässet jatkuvista yrityksistään huolimatta "liikenteeseen".EN osaa kertoa nyt minkään valtakunnan valetta,ei edes valkoista semmoista juolahda mieleen.Valepysäkki ihan hyvä idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 07:55

tuossa niitä on ollut tuolla pääminesterillä ym.. päätäjillä.. ketään ei muista mistä niitä euroja oikein tulee ja minne niitä menee... :( eivätkä he muista , mitä tulikaan luvatuksi ja mitä taas luvattiin... todella on muistit huonot meitin päätäjillä..ei tiedetä kuka tekimitä.. jot eikös sieltä niitä juksaus juttuja kuule päivittäin.. jos jaksais vain kuunnella ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 10:25

Tämän olen kuullut melko usein : Tahdotko ...rakastaa, niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin ? Vastaus: Tahdon !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 10:51

En tiedä onko tämä paras, mutta mielestäni se oli hauska, kun serkkuni kertoi pikkupoikana nähneensä hirven, ja mummo sitä epäili, että tokkopa näit. Niin oli hän ainakin nähnyt vilahduksen, ja mummon edelleen epäillessä poika tuumasi: kuulin minä ainakin rapinaa.