Oletteko huomanneet,et pääskyset ovat lähteneet?

On jotenkin haikea olo,mut se on syksyn merkki,emmekä voi sille mitään.

Avainsanat: pääskyset muutto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 22:35

Ei ne vielä ole mielestäni ole lähteneet, mutta kaipa alkaa aika olla pitkälle matkalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 22:37

Näin vielä perjantaina lossia odotellessa niiden lentävän. Matalalla lentelivät mutta ei silti sadetta tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 23:17

just tulin sisään, kyllä niitä ainakin täällä Hesan kulmilla vielä on

Lähteet:
näköhavainto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.08.2009 - 23:19

Yhden kriikaisun kuulin tänään, mutta en nähnyt lintua. On ne näiltä kulmilta tainneet poistua jo. Eilen niitä vielä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 23:33

Ei ne täält itä-suomest oo lähteny mihinkään viel.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 00:30

En nyt täällä Etelä-Suomessa ole juurikaan pääskysiä ehtinyt tarkkailla, mutta täytyypä katsoa huomenna kun menen maalle. Ikäväähän se olisi. jos ne tosiaan olisivat jo jättäneet meidät. Mutta kohta lähden sitten minäkin niiden perään. Siellä niitä on Egyptissä, ei ihan samat linnut mutta melkein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 04:18

En ole huomannut. nyt oikein muutenkaan lintuja bongaillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 05:20

kyllä niitä ainakin pääkaupunkiseudulla lentelee päivittäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 06:53

Minä olen huomannut että on niitä lintujen kokoontumisia ja isoina parvina lentävät. Eli syksy on tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 08:16

eilen just ihmettelin et mihin on linnut kadonneet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 09:05

Syksyn merkkeihin kuuluu myös pääskyjen muutto etelän maille. Täällä on vielä näkynyt muuttoon valmistautuvia lintuja, eiköhän matka ole pikapuolin alkamassa.

Tämä on ollut, etenkin pikkuötököiden puolella erikoinen kesä. Esimerkiksi täällä meillä ei koko kesän aikana ole näkynyt ainuttakaan leppäkerttua, toisena ilmiönä etanoiden runsaus. Niitä tuntuu tänä kesänä todella riittävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:22

tuossa yhden ladon räystään alle liiteli joku lintunen , mutta ajoin ja olin kaunpana, en ihan varmaksi nähnyt , mutta aattelin et tuossa tuikin pääskynen viillettää pesäänsä, mut saatan olla ihan väärässäkin...pitää alkaa seuraamaan hieman tarkemin tät' luontoa....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 21:25

eilen oltiin nokialla kylpylässä.oltiin ulkoaltaalla ja näin pääskysen lentävän yläpuolellamme ulkona. Siellä ainakin oli vielä ainakin yksi.