Missä maassa/maissa ei harrasteta veitsen käyttöä ruokailuvälineenä -ei edes ravintoloissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 21:41

Kyllä Kiina ja Japani on sllaisia maita..missä syövät puikoilla..mitenköhän onnistusi jos puikoilla söisi..ei ole kokemusta..voi jäädä vähän nälkä..

Kysyjän kommentti

Näissäkin ja Mongoliassa ja monessa muussa....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 00:56

Haarukka ja veitsihän ovat länsimainen tapa. esim Kiinassa ja Japanissa käytetään yleisesti syömäpuikkoja ja sitten lisänä on lusikka. Ugandassa joissakin "ravintoloissa" pienemmillä paikoilla syötiin käsin. Kyllä sielläkin sai pyytää ruokailuvälineistä ainakin sitä veistä, lusikka tuotiin yleensä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 01:13

Olen syönyt arabialaisittain lattialla käsin, mutta kyllä minun perius taisteluvälineeni on veitsi ja haarukka ja tarvittaessai myös lusikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 07:54

Suomen armeijassa on lusikkahaarukka yhdistelmä käytössä jotoksilla. Puukko on pistimenä aseessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 09:09

maita on niin paljon ,sanopa itse monessako maassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.08.2009 - 10:35

No ainakin tulee mieleen heti Kiina ja Japani jossa syömäpuikot on kova hitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.08.2009 - 11:06

Japanissa nyt ainakin on niin. Marokossakin jouduin syömään käsin ja se se vasta outoa olikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 17:31

intiassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 10:57

Aina kun vierailen egyptiläisen ysäväperheeni luona,me syömme käsin. Ei ole lautasia sen enmpää kuin ottimiakaan. Kaikki vain syödään ja otetaan sormin ja leipäpalan kanssa. Vaatii kyllä totuttelua, mutta ihminen on oppivainen eläin. Ravintoloissa kyllä turisteille on kaikki ruokailuvälineet, mutta katukuppiloissa tuskin on veitsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 00:15

ympäri Afrikkaa on maita joissa sormipelillä selvitään syömisestä