Martta-osasto :Silitätkö kaikki vaatteesi ? Jotkut eivä kuulemma koskekaan silitysrautaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2009 - 19:25

joutuu silitteleen , kun olen mennyt osteleen sellaisia vaatteita , jotka pesussa rypistyy ...no en kaikia vaatteita silittele...ryppysimmät vain.. ja katson jo vaatteita ostaessa , et ovat sen verran itsestään silottuvia, jotta ei tarvis kauheesti silitellä...silloin , kun olin hieman nuorempi ja energisempi tuli kakki silitettyä, ja silloin oli perhekin paljon isompi, tuli silitettyä enen kaappiin laitoa kakki pyykit, mutta nykyisin vain ryppysimmät vaatteet silitän... taitaa olla vanhuus ja laiskuus nykyisin, kun inhoon tuota silitys hommaa niin paljon....

Kysyjän kommentti

Mikähän siinä silityshommassa oikein tökkii ? Ehkä se, että se on niin turhaa työtä !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2009 - 18:05

Juu, 15v sitten silitin kaikki, jopa pikkuhousutkin. Niin just ja mistä sitä aikaa silloin riitti???

Eilen silitin 2½ tuntia neljää pellavaverhoa, jotka olin pessyt. Hiki valui ja otti päähän. Muutoin en silitä enää mitään. Olisiko kankaiden laatu sen verran muuttunut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:19

Silitän aika paljon, mutta en tosiaankaan kaikkia vaatteita. Aikaisemmin olen silittänyt lähes kaikki vaatteet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:20

kotimartta silittelee (ja kiroilee), mulla ei ole enää lupaa koskea niihin vehkeisiin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:30

en silitä kuin paremmat vaatteet:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:32

jaa`ah, joskus silitän, joskus en, riippuu vähän vaatekerrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:39

Minä silitän kaiken, minulla on aikaa, ja vanhakin vaate nuortuu kun sitä silittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:52

Silitän joskus
poika meillä ostaa vaateita joita ei tartte silittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 20:17

Lakakanoita on turha silittää tai mankeloida.aamulla sekain kuitenkii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 20:36

Kyllä! Olen laiska! Silitän kauluspaitani vain erityistilaisuuksiin, koska se on vi....sta puuhaa. Tietenkin jos minulla riittäisi paremmin hermot silitykseen, niin silittäisin. Tällä hetkellä kuitenkin tyydyn Easy enough care -paitoihin. Pese ja päälle paitoihin siis. Housujen silittämisessä meinaavat mennä sitten loputkin hermot ja vekkiä syntyy vähintäänkin kaksin kappalein, ja jos korjaat silitystä, niitä on kohta kolmet....huh! Farkut on paras ratkaisu siinäkin mielessä. Lakanoita on turha silittää, sillä ensimmäisen painajaisyön jälkeen ne ovat kuitenkin kuin pesurummussa olleet.
Harppaan mattojen hapsujen yli, ettei ne vaan menisi sekaisin ja sitten joutuisin niitä suorimaan, olin missä olin ei omatunto antaisi jäädä kieroon.

Kalle tapasi Villen kadulla ja Ville ihmetteli, miksi Kallella oli isot palohaavat molemmilla puolilla naamaansa.
- Mitä on sattunut? Ville kysyi.
- No, kuule. Asia on nyt silleen, että olin yhtenä päivänä silittämässä housuja, kun puhelin. Nostin vahingossa silitysraudan puhelimen sijasta ja painoin korvalleni.
- Mutta sullahan on molemmilla poskilla palohaavat.
- No, kuule. Pitihän mun soittaa ambulanssi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 21:11

Silitän kaikki vaatteet ja lakanatkin vanhanaikaisella kaksi kiloa painavalla umpirautaisella silitysraudalla, jossa puukahva. Lämmitän sen hellan levyllä. Mies uhkasi kerran ostaa minulle keveän höyrysilitysraudan. Sanoin, että silloin meillä vaihtuu silittäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 21:20

Jos lähden johonkin matkalle,niin sitten silitän vaatteeni. Vapaa-ajalla harvemmin silittelen niitä. Verhot kyllä silitän aina ++ muut sellaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.08.2009 - 22:45

Verhot taitavat olla ainoat silitettävät nykyisin. Vaatteita en ole silittänyt vuosikausiin. Pesun jälkeen henkariin, niin oikenevat siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.08.2009 - 00:52

No eipä ole muuta tarvinnut silitellä kuin verhoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 08:45

Silitän kaikki vaatteet jotka kaipaavat silittämistä eli käytännössä aika paljon.

Lisätty: 03.08.2009 - 12:55

Enkä ole "martta" vaikka silitysrautaa käytänkin. Ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen on itsestään selvyys - ainakin minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 09:20

vain pakon edessä, eli silloin kun on pakosti johonkin pippaloihin mentävä ja joutuu laittaa jotain "pakko silittää" vaatetta päälle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 09:27

En silitä, kun en tykkää siitä hommasta. Verhot kyllä silitän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 10:11

Olen melkein kaikki ruokainen materiaalien kanssa joten niitä silitettäviäkin löytyy. Ns. paremmat vaatteet toki silitän, mutta monta hilpeää hymyä olen postiljoonimme ja tavarantoimittajien kasvoille loihtinut, kun olen pihalle pinkaissut vastaanottamaan rönttösissä vaatteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 11:34

Silitän vain ne vaatteet, jotka silittämistä todella kaipaavat. varsinkin työvaatteiden on oltava siistit ja silitetyt. Niin, ja tyynyliinat silitän aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 22:10

En yleensä silitä kuin pakolliset ryppyiset ja juhla vaattee jotka vaatii silittämisen. muuten en siltittämisestä erityisemmin pidä.