tietääkö kukaan mistä voisi johtua kissanpennun ripulointi?

kissanpentu tuli keskiviikona ja on siitä asti ripuloinut... tuntuu ettei mikään auta vaikka olen kaikken näköistä kokeillut.pitäisi kai koittaa hakee apteekista jotain lääkettä siihen jos rupeisi autaa.

Lisätty: 01.08.2009 - 23:39

kissanpentu on muuten iha normaali leikkii,nukkuu,syö ja juo ym.

Lisätty: 04.08.2009 - 14:06

eilen ostettii ja annettii (mirrix,tahna) matokuuri kisul ja huomattii että sillä on matoja.ripulointi loppus siihen paikkaa :). ens kuussa ostetaan ja annetaa joku tabletti matokuuri viel hänelle että saadaa kaikki madot häneltä pois.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2009 - 00:51

kissanpentu kannattaa viedä lääkäriin, voi olla pienelle vaarallista, kuivuu nopeasti. oletko kokeillut maitohappobakteereita sisältävää jauhetta ruoan mukaan sekoitettuna, tai muita aptuksen vatsalääkkeitä jo?

Lisätty: 02.08.2009 - 10:38

voi olla myös allerginen jollekkin ruoka-aineelle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.08.2009 - 22:28

älä anna ainakaan maitoa tai maito tuotteita ihmiselle tarkoitettuja , osta kissan ruokia ja anna matolääkitys, saattaa olla et on matoja hällä.. kysy apteekista lääkitystä siihen tautiin...tai pieneläin lääkäriltä..!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 04:31

Syönyt jotain sopimatonta. Kannattaa viedä lääkäriin, jos jatkuu pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 07:09

Syynä voi olla epäsopiva ruoka,lievä vatsabakteeri.Anna kevyttä ja mietoa ruokaa.Esim.keitettyä seitiä keitinliemen kera.Keitinliemi on hyvä nesteytyksen kannalta.Apteekista saa ripuliin vatsaa rauhoittavia valmisteita esim.Attapekt ja Canikur-rakeet.Jos ripuli jatkuu pitkään on kissa syytä viedä lääkäriin,varsinkin kun on pennusta kysymys.Toivotaan,että pikku-kisu paranee pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 09:58

Meni salkku sekaisin uusissa ympyröissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 12:14

Minkäs ikänen tää kissanpentu on? Saattaapi tosissaan johtuu stressistäkii..hmmm (mietitään, mietitään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:30

Tuli tuosta mieleeni pieni kissan pentuni joka ei osannut ulostaa. Kissa emo nuolee pennun perä reikää että ulostaa. Kissani kuoli olin 8v olisi pitänyt osata pyyhkiä märällä vessapaperilla.

Lähteet:
Kaikkea sitä on nähty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 21:34

Taitaa olla syönyt jotain ei pikkumassulle sopivaa. Tuo matolääkitys on kyllä toinen,joka kannattaa hoitaa säännöllisesti ohjeen mukaan. Tarkkaile tilannetta ja käänny lääkärin puoleen jos vaiva tuntuu jatkuvan. Karvapallolle pikaista paranemista =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 23:28

Miul oli ton aremman kaverin kans sama homma.Johtuu siitä ku tulee ja opettelee uuteen paikkaan.Jotain jauhetta sille annettii,nimeä en muista,mut apteekis tietävät kyl.Voi sitä siivoa sillo,ku laatikolle ei viel osannu mennä ni sai jatkuvasti kulkea peräs ja löysiä siivoilla pois. Nii ja muistatha antaa junior kissan ruokaa,niis on pienemmät palat mitä aikuisten ruuis.Suu ja hampaat viel nii pienet ette pysty isoja paljoja pureskelee,koska tosiasiassa opettelee vasta syömään itsenäisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.08.2009 - 00:54

Syönyt luultavammin jotain mikä ei sovi masulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 14:55

En tiedä mutta kannattaa pistäytyä eläinlääkärissä - nämä pienet kun kuivuvat nopeasti (nestehukka)...............