Mikä on kuulamutteri?

oletteko käyttänyt sillä varustettua laitetta?

Lisätty: 08.08.2009 - 11:38

Carina perustui edelleen perinteisiin perusrakenteisiin. Näihin kuuluivat takaveto, jäykkä taka-akseli, kuulamutteriohjaus ja nokka-akseli sylinteriryhmässä.

www.ajovalo.net/Historia/toy...rina78.htm

Avainsanat: simpukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2009 - 15:53

KUULAMUTTERI ON MUTTERI JOSSA ON KUULIA, ELI HAULIA SISÄLLÄ JA SE KIERRETÄÄN RUUVIIN JOHON ON HIOTTU JUURI SAMA NOUSU KUIN MUTTERISSA. NÄITÄ KÄYTETÄÄN ETUPÄÄSSÄ CNC-TYÖSTÖKONEISSA JOISSA EI SAA OLLA VÄLYKSIÄ. SE ON KUIN KUULALAAKERI KIERTEELLÄ.

Kysyjän kommentti

50-60-luvun autot oli varustettu ko ohjauksella ja poikkeuksetta etsivät "matoja tieltä" ts ei saanut menemään metriäkään suoraan vanhempia varsinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.08.2009 - 10:18

Minusta se on kuula kierteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 10:19

tarkoitatko mahdollisesti esim. traktoria?
olen ajanut traktoria melkein ojaan asti pikkulikkana, olin isän apulaisena äestämässä,
hän teki jotain muuta hommaa silläaikaa

tuolla kuva kuulamutterista:
images.google.com/imgres?img...N%26um%3D1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 10:22

no niitähän on vaikka minkä näköisiä ja moniin tarkoituksiin, tavallisimmin kuulamutterista puhutaa kun tarkoitetaan klunssia joka menee kierretangon päälle ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 11:02

tuollaisen vekottimen olen nähnyt isänän autotallissa ... en käyttänyt ole sitä, enkä tiedä mihin sitä edes käytetään... suokaa anteksi tyhmyyteni... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 11:10

en.wikipedia.org/wiki/Recirc...ating_ball
www.tpub.com/content/armyord...0019im.jpg
Sanallisesti en osaa tuota oikein selittää. VV:n selitys on niin hyvä, että on paha panna paremmaksi.
On tullut käytetyä miljoonia kertoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 22:50

Zetorissa on ohjaus kuulaohjaus mutteri-ruuvi mallia, kaikkiin malleihin on asenettu tehostin normaalin ohjauksen rinnalle.
Kuva
www.solidcomponents.com/file...rollco.jpg