Käyttekö auttelemassa vanhempianne?

Minä käyn siivoomassa äitini luona ja muutenkin auttelemassa,jos tarve vaatii.

Avainsanat: vanhemmat apu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 22:55

Eivät oikeastaan tarvitse vielä apua ja asuvat lähes 400 km päässä joten 2 km päässä olevat sisarukset ovat hieman lähempänä. Jos mökille menen niin teen siellä halot ja kannan vedet, mutta taitaa jäädä menemättä tänä suvena.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 21:48

aika harvoin käyn isän luona siivoomassa..silloin kun iskä on reissussa tai tarvitsee perusteellisemman puunauksen.
äipäl ei tarvitse käydä muutaku kyläs

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 22:40

en mä niitä kauheesti auttele

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 22:48

Isä on jo kuollut ja äiti asuu 200 kilometrin päässä. Silloin kun vierailen äitin luona, niin aina jotain teen hänen avuksi.
Kesälomanaikan olin viikon auttelemassa, pihatöissä, siivoamisessa, kaupassa käyntiä ja isän hauta käytiin laittamassa kesäkuntoon.
Lähempänä js asuisin, niin auttelisin paljonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 23:06

Kyllä siinä vaiheessa kun äiti asui yksin ja oli huonokuntoinen..Äiti ollut haudassa monta vuotta.
Kyllä pesin pyykit ja kävin siivoamassa...Veljeni hoitivat kauppa-asiat,ja valmis ruoka tuli kerran päivässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 23:18

Tarvittaessa käyn avustamassa, mutta ovat ikäisekseen vielä niin huvässä kunnossa että heidän kasikymppisten mukana ei meinaa pysyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 23:20

Isäni kuoli jo vuonna -87 ja äitini nyt vanhainkodis vuodepotilaana, onneks kaikki älli tallella hänellä. Kyl se oli niin päin, et mun äiti kävi tääl meillä (terveenä ollessaan) laittamas/siivomas, millon jouluu, milloo pääsiäist tai juhannust, kun mie päivät töissä... kylläpä se oli ihanaa aikaa kun tuli valmiisee/puhtoseen kotiin ja ite sit vain kokkailin...:) Mut sillon kun ite asuin kotona, niin tiskasin, lakasin/imuroin/pesin lattioit, petasin petit, kävin kaupas ja silti aikaa riitti viel omiinkin tekemisiin.. Se on hieno asia, että käy vanhempiaan auttamassa, kyllä he ovat tehneet niin pitkän päivätyön jo aikoinaan, että sen ansaitsevat halien kera ja heidän seurastaan nauttia, niin kauan kun ovat vielä seurassamme:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 02:06

Katsomassa käyn äitimuoria, mutta auttelu ei tule kysymykseenkään, eihän 89-vuotias vielä mitään apua tarvitse, eikä kakarat oikein kunnolla osaakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 02:24

Vähän vaikia, miten kävisi tuolla tuonenlehdossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 08:33

Minulla on äiti enää elossa ja hän itse kaikki asiansa hoitaa, autoakin ajaa päivittäin ja se minua vähän arveluttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 08:50

Ulkoilemassa kävin 92-vuotiaan äitini kanssa viimeksi eilen. Kävimme postissa, Tiimarissa ja kirpparilla. Lopuksi söimme lounaan ravintolassa. Oli ihan kiva reissu. Täytyy tehdä uudestaan pian, kun äiti on näköjään paremmassa kunnossa kun mitä oli päästyään hoivakotiin viime talvena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 11:58

Kukkia haudalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 12:07

hautaa nyt heidän hoitelen , mutta kyllä äitini viimeksi hoivas minua , kun olin hyvin kipeänä...myöskin äitini asui meillä, kun isäni kuoli noin 3 kk , kunnes itse menehteyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.08.2009 - 14:45

Kyllä vain, usein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.08.2009 - 15:00

Kävin äidin ikkunat aina pesemässä kun asuttiin lähekkäin. Sitten molemmat muutimme eri paikkakunnille, niin auttaminen loppui välimatkan takia. Nyt äitini ollut haudassa jo kohta 17 vuotta. Isäni kuoli minun ollessa lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 17:43

Äitini kanssa toimitamme kauppa- ja ostosreissut yhdessä, kun hänen liikkumisensa on vaikeaa eikä ruokatavaroita jaksa kanniskella määräänsä enempää. Joten aina kun tarve vaatii, olen lähellä. Isä taas asuu toisella paikkakunnalla, joten välimatkan takia mahdottomuus olla läsnä. Mut hän kyllä lenkkeilee ja ui ja muutoinkin ihan harrastuksineen ylösotettu, jottei mulle taitais virkaa löytyäkään siinä mielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:55

Käyn lähes joka kuukausi äitiä auttelemassa, vaikka ei sinänsä apua tarvi, hoitaahan hän kuitenkin kissojani siellä kaukana. ^^ Isukkia on vaikeampi auttaa kun on ollut haudassa jo 11 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 09:36

En käy sillä en ole väleissä äitini kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 12:47

Äitiä autan mahdollisimman paljon, vaikka lähes 100 km:n välimatka tuo omat hankaluutensa. Isääkin auttelin monenlaisissa asioissa hänen vielä eläessään.