Tiedättekö että Onni on myös naisen nimi? minulle se selvis vasta tänään.Aina sitä uutta oppii tälläkin iällä.

Avainsanat: onni myös naisen nimi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2009 - 20:53

Olen joskus kuullu, mutta luulin että se oli vitsi.

Ja onko Sulokin kummankin nimi? Wou.

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA SINULLE. Joo nimi oli ylläyts minullekin että on myös naisen nimi toi Onni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 18:02

Onni on suomalainen miehen nimi. Nimi on annettu vuoden 2006 loppuun mennessä 23 081 suomalaiselle, joista 9 naista. ( wiki.)

enpäs tiennyt ennen tuota. olen vain tuntenut ja tunnen vieläkin Onni nimisiä miehiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 18:11

nykyisen lain mukaan et pysty tyttölapselle antamaan nimeksi Onni , koska se on pojannimi
lähimmät käytetyt vaihtoehdot ovat:
Onja
Onna
Onneli

ennen asiat olivat vähän toisin, anoppinikin toinen etunimi oli Allan ...

Lisätty: 31.07.2009 - 19:28

nytpä muistinkin vanhan tarinan, joka on tosi niinkuin tarinat yleensä ...

Naima Onni Huuskonen,
isä oli savolainen humoristi, tyttö muutti myöhemmin (tultuaan täysi-ikäiseksi) nimensä ... mistähän syystä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 18:15

En ole naisen nimenä koskaan kuullut, mutta on niitä muitakin nimiä joita on annettu tytöille sekä pojille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 18:30

En tunne ketään Onni-neitiä, mutta Rauno-rouva on ollut olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 18:57

Enpä oo kuullunna tuot tytön nimenä viel tähän ikään... mut anna Onnin tulla ja tunnin olla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 19:01

Ei ole Onni tyttöä miunkaan eteen kävellyt, enkä kuullutkaan.
Tätikin olisi setä jos sillä olis munat =))

Kaino on sekä naisen, että miehen nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 19:19

en ole tiennyt.. luulin miehen nimeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 19:35

Uutta tietoa mullekkin,että Onni voi olla naisellakin nimenä.Vieno voi myös olla nimenä sekä naisella että miehellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 20:09

Anna Onnin tulla ja tunnin olla :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 20:26

Se on myös kaverin polkupyörän nimi.
Myös Minna niminen mies on suomessa ja Pasi niminen nainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 21:08

en tunne itse ketään Onnia.
katsoin väestörekisterikeskuksen sivulta oman etunimeni niin sieltä löytyi yksi minun niminen mies joka on syntynyt 1960-79 aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 21:25

Kim on myös naisen ja miehen nimi. Vitsi päivässä pitää lääkärin loitolla ja insinöörin hyvä onni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 22:37

on Satukin ollut monella miehellä.. nykyään on vähän outoja nimiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 00:24

Onni yksillä,kesä kaikilla.Enpäs ole kuulutkaan Onni-tytöstä,mutta en kyl antais mun tytölle nimeksi Onni,jos saisin tyttären.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 02:21

Tytöstä nimeltään Naima Onni minäkin olen kuullut ja siskonsa kuulemma oli Ensi Lempi ..

(huumoria vai historiankirjoitusta vanhempien taholta ?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 12:27

en ole kuulut , mutta voihan olla sitten onni neiti tai onni rouva .. aika vieraaltaa kyllä kuulostaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.08.2009 - 13:48

Ei minunkaan korvaan ole kuulunut tuo uutinen aiemmin. No eihän nimi miestä pahenna jos ei naistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.08.2009 - 14:50

En ole tiennyt, ilmeisesti kun niin uusi juttu sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 09:27

Muutamia nimiä löytyy niin mieheltä kuin naiseltakin yhteisinä. Myös Sulo on molempien käytössä. Sulo (suloinen) sopii kyllä mielestäni enemmän naiselle.