Oliko Ruokolahdella aikoinaan nähty leijona todella olemassa? Näitkö itse sen tai kaverisi? Tv:ssä haastateltu varusmies näki sen.

Vai oliko se sittenkin puuma? Lehmiä ja ihmisiäkin on nähty hirvinä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 20:11

Olihan niillä nurkilla jostain sirkuksesta karannut leijona, mutta ei todistettavasti koskaan käynyt suomen puolella. Oli varmaan useammassa tapauksessa pelkkä kettu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 13:26

En usko, että siellä mitään leijonaa oli. Mistä se olisi sinne tullut ja mihin sitten mennyt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 13:27

No en usko että oli leijona ollenkaan, kuinka moni on ihas oikeasti nähnyt esm ufon, elävän dinosauruksen, tontun, maahisen jne ja en silti usko ennen kuin itse näen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 13:38

eikö se ollu lopulta joku koira tms... millon se oli kun niitä marjastajia haettiin helikopterilla turvaan kun olivat nähneet "karhuperheen", jotka osoittautuivat ilveksiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 15:38

Sana leviää kun porukka hajoaa ja aina muuttuu matkalla.Mielestäni leijona ei kuulu suomen luontoon.Moni on varmaan unissaan nähnyt.Hyvä mainoskikka kunnalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 16:58

Se leijona oli oikeasti se Tampereen kenguru valepuvussa!! =DD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 17:04

Minä sitä syöttelin pari viikkoo, mut söi niin perhanasti ni patistin matkoihinsa, läks tonne Kaljusen torpan suuntaan jölköttelemään ja noitu nii p.......ti mennessään ja vei viel rahat, ikin en leijonaa ota enää.

Lähteet:
safaritutkimuscenter jellona.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 19:38

Kun olin ensimmäistä kertaa hiihtämässä murtsikaa Kuusamossa, niin olin äkkiä näkevinäni suden siinä lähellä. Pelästyin kauheasti, mutta tarkempi katsastaminen osoitti eläimen olevan poro. Jos se Ruokolahden leijonakin on ollut joku iso koira, karhu, hirvi tai joku muu meidän metsiemme eläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 20:20

Suomessa on lähes joka kesä tavattu ekstoottisia elämiä. Kuuluisin lienee Ruokolahden leijona. Usein nämä havainnot ovat olleet kyseenalaisia. Toisin on tässä ihan likellä meitä nähdyn valaan kanssa. Siitä on oikein kuvia. Kuvat olivat niin huonolaatuisia, ettei 100% varmaa lajitunnistusta voitu tehdä. Ryhä- tai lahtivalaaksi sitä arvellaan. Kummastuttaa kuinka merivartijoilla ei ollut kunnon kameraa matkassa. Kuvaavatkohan he mahdollisia vihollisen sukellusveneitäkin omilla kamerakännyköillään...varusmiesten näöstä toteaisin vielä........
Varusmies oli lääkärintarkastuksessa ajokortin hankkimista varten.
- Vasemmasta silmästä on näkö heikentynyt 30 %, totesi lääkäri.
- Älä hemmetissä. Ei hassummin, kun ottaa huomioon, että siinä on lasisilmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 22:04

olemassa on paljon sellaistakin mitä ei ole nähty, mutta toisaalta ei suinkaan kaikkea nähdyksi väitettyä ole kuuna päivänä ollut olemassa ..

tunnen ainakin puolen tusinaa sellaista ihmistä, jotka väittävät tuntevansa jonkun, joka on nähnyt sen leijonan ... eli kovin mutkan takaa on noin todistelut ...

- jos se olis siellä ollut, luulis että se olis jonnekkin myös kakkinut, sellaisia löytöjä ei kukaan ole ilmoittanut -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.08.2009 - 13:25

Niin kauan kuin on elämää, niin kauan myös nähdään kaikenlaisia ilmestyksiä. Itse en uskonut siihen leijonajuttuun, enkä usko vieläkään.