Uskotteko, että öljyn pumppaus ja kivihiilivoimaloiden määärä supistuu, jos uusiutuvan energian määrää lisätään, vai onko

hiilidioksidin kaappaus ainoa keino vaikuttaa ilmastonmuutokseen.

tällä hetkellähän fossiilisten polttoaineiden käyttö on kokoajan kasvussa eli uusiutuva energia ei ole leikannut fossiilien osaa, vaan kokonaiskulutus on kasvanut uusiutuvan energian kasvun myötä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 13:41

Se loppuu kokonaan kun öljy, kivihiiili ja muut loppuu, mutta valitettavasti uskon, että kaikki mikä saadaan kaivettua, pumpattua jne. maasta niin tuprutellaan kyllä ilmakehään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 10:09

Todella kiperä kysymys - joss pitää hieroa todella "aivonystyröitään" näin heti aamusta.

Hyvää uskoa haluaisin löytää - mutta:
Niin kauan kun Kiina - Venäjä - ja jopa USA (vanavedessä Intia- Brasilia Meksiko ym) ei ota kansakuntina ilmastomuutoskysymyksia tosissaan ja tarkoitan tällä nyt ihan muitakin kun vain politiikkojen kauniita puheita. Muutosta parempaan ei tule tapahtumaan!

Ihminen on kummallinen otus - oma etu ajaa aina yhteisen edun edelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 10:16

en usko suuriin lupauksiin... onhan nuo jo nähty , et kaikki pysyy ennallaan .. toivon , et saatais muutosta aikaiseksi, mutta ei niin kauaan tapahdu mitään, kun isot maat eivät ala oikein urakkalla puuttumaan ilmaston tilaan... tekoja ei lupauksia ja sanoja ...no joskos sekin ihme vielä tapahtuu... ja raha ratkaisee kaikessa asiassa.. jot niin myöskin nois isois öljy, hiili ym jutuissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 10:18

Vasta sitten vähenee kun fissio voimala tekee polttoainetta fuusio voimalalle. Hyvään tuuleen ei voi luottaa sillä nekin tarvitsevat varavoimaa ja milläs sen tuotat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 12:59

fossiilisten polttoaineiden osuus vähenee vasta sitten kun niiden käyttö tulee niin kalliiksi (suhteessa muihin vaihtoehtoihin) ettei kukaan ole halukas tai kykenevä maksamaan laskua.

Mahdollisuutemme vaikuttaa ilmastomuutokseen onkin sitten ihan toinen juttu ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 17:57

en kyllä oikein tätä usko.aika sen kyllä näyttää.