Onko sellasia kynänteroitinkoneita vielä olemassa? vai miten sellasta manuaalista käytettään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 22:55

Ettekö te akateemisesti sivistyneet ja maalaisia väheksyvät osaa vuolla puukolla muualle kuin sormeenne? (tiedän kyllä kuka olet)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 22:56

... etkös ole teroitinta joutunut koulussakaan käyttämään, no opettaja sen sinulle kyllä opettaa ..ja sieltä koulusta sellaisen vekottimenkin saat siksi aikaa, kun kynäsi teroitat..tai haluatko ostaa sellaisen kotiin.. kirjakaupoissa niitä on myynnissä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:57

viimeksi muistaakseni näin Tiimarissa, eli on niitä ...

manuaalisin vaihtoehto lienee puukolla vuoleminen ... sekin on ihan käyttökelpoinen konsti, jota muuten opetettiin vielä 50-luvulla kansakuolun ekalla luokalla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 23:07

Mulla ei ole nyt rautalankaa, mutta yksinkertaisesti työnnät kynän sinne teroittimeen ja pyörität vinhasti, niin kyllä tulee terävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:34

On. Lue käyttöohjeet tarkasti ja hitaasti kolmen kertaan , ennen kuin aloitat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 00:09

no onhan niitä olemassa. Hanki sellainen jos ei onnistu tavallisen käyttö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 00:10

Kynänteroitin voi olla luotettavampi kuin matkustajalentokone, mutta kynänteroittimen käyttöolosuhteet ovat hyvin erilaiset ja ongelmat sen toimimattomuudesta ovat vähäisiä, joten sen suunnitteluun tarvitsee panostaa vähemmän. Luotettavuussuunnitelmaa käytetään määrittämään tarkasti, mitä toimenpiteitä, menetelmiä, työkaluja, analyysejä ja testejä vaaditaan kynänteroittimen järjestelmälle. Kynänteroittimen monimutkaiselle järjestelmälle se on erillinen dokumentti.

Rengaskansion avaaminen ja kynäteroittimen käyttäminen liittyvät koulutyöhön sisältyvään käsien käyttöön.
- ICF:ssa koulutyötä on kuvattu oppimisen ja tiedon soveltamisen kannalta (Ojala 2004: 162). (Liitteet 1-4)
- Pienen, kädessä pidettävän kynäteroittimen
käyttäminen (aihealuetta ICF/ ICF-CY) (d 4401)
- Vetoketjullisen penaalin avaaminen ja kynän ottaminen sieltä

Kuva tästä maailman kahdeksannesta tai yhdeksännestä ihmeestä:
www.eppo.fi/sslproxy/SSLProx...430100.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 08:59

Kynänteroitin voi olla luotettavampi kuin matkustajalentokone.
On olemassa kaksi ja yksireikäisiä kynänterottimia,
kaksireikäinen sopii paremmin paksuille lyijy ja värikynille.
on myös olemassa ns. kynänteroitinkoneita, joten enää ei tarvitse kiertää kynää vaan laitat sen kynän, paksun tai ohuen sinne reikään ja veivaat kammesta, se ainut käsiliike ja sen voi tehdä joko oikealla tai vasemmalla kädellä.
on olemassa oikeakätisen ja vasenkätisen kynänteroittimia, sekä myös molempikätisen teroittimia.
Akkukäyttöinen kynänteroitin on aika isokokoinen, mutta aika nopeesti se kyllä teroittaa kynän teräväksi.
Sekä vielä myös on olemassa sähkökäyttöisiä kynänterottimia.
Sinulle ehkä en suosittelisi Marttiinia tai muunkaan merkkistä puukkoa, sormeen voi tulla iso haava taitamattomalle kynänteroittajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 12:12

kyllä niitä on olemassa varmaan myydään kirjakaupoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 19:50

Tarkoitatko sellaista veivattavaa mallia ? En tiedä onko niitä vielä myynnissä, mutta niitä käytetään siten, että laitteen ylälaidassa olevista nipistimistä avataan terottimen suu ja kynä työnnetään sisään. Sitten väännetään kammesta niin kauan, että kynä on terävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 20:55

Kyllä niitä on.Mutta lopputuloksen huomioon ottaen on ensiarvoisen tärkeää,että sitä kampea veivaa itsestä poispäin eli myötäpäivään.