Minne 500 euron setelit menevät?

joku ihmettelee mistä niitä senttejä tulee, toinen minne ne viisataset menee? koskas ole viimeksi nähnyt viisatasen?

www.taloussanomat.fi/raha/20...917295/139

Avainsanat: 500 euron seteli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 23:03

Minä keräilen niitä. Aina kun näen 500:en laitan sen taskuuni. En vaan näe niitä missään, että voisin jatkaa harrastustani.........

Minä luulen, että rahat on menneet tänne:
Nainen vaihtoi Monopoli-seteleitä oikeaksi rahaksi Tanskassa
www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5243040357

Kysyjän kommentti

tolla menolla Nordea tarvitsee niitä paljon

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 22:46

En muista nähneeni itselläni ikinä niin isoa rahaa lompakossani,sen kyllä tiedän mihin eläkkeeni menee,ei ole vielä pesää tehnyt luokseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:52

tuossa linkissä näin nyt ja aikaisemmin en muista milloin viimeksi, on sen verran harvinainen raha minun lompakkooni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 22:58

Pikku lapsena kuulin puhuttavan Juvan viissatasesta tuolla maalla lavan reunalla. En ymmärtänyt silloin mitään. Aikuisena ymmärsin mihin ne maatalon isäntien viissataset menivät. Olivat kylläkin siihen aikaan markkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:08

ei ainakaan minulle:) olen muuutaman kerran nähnyt. Ihan kaunis seteli..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:13

Näkisipä edes unissaan niitä viis´satasia...ne on menneet kaikki pankkiin siisteihin pinoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:36

Minä kerään niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 00:10

Enpä ole koskaan nähnyt,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 00:34

Hitaisiin hevosiin ja itänaisiin :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 06:02

Sehän on jo tullut selväksi-Keräilijät niitä säilövät.Paljon käytännöllisempi kun kahdenkympin setelit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 07:36

Ei ne ainakaan minulla ole, niitä 5 centtisiä mullakin vaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 07:37

Ei ole 500:ia paljon näkynyt, mihin lie kadonneet ??!!
On niin hyvän värinen seteli, että mukava olisi hipistellä niitä omassa pussissa.
Toisaalta, kannattaako niin suuria seteleitä mukanaan kuljetella, joku muukin saattaa kiinnostua väristä, joten olkoot siellä pankkitilillä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 09:46

eipä ole viimeaikoina plakkarissa näkynyt.
mutta taannoin kun niitä oli jostain syystä muutama käpälässä, valokuvasin ne muistoksi.

50:setkään eivät kelpaa bensa-automaatteihin saatikka sataset, ainakaan monessakaan paikassa Seinäjoella. mihin niitä viissatasia sitten käyttäisi, eivät kelpaisi monessa kaupassakaan maksuvälineenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 09:52

enpä tiedä. ei ainakaan minun luokseni ole yksikään eksynyt.
voi kumpa voisin itse sanoa että mistä näitä viissatasia oikein tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 19:47

Jos sellaisen joskus saan, niin vien sen pankkiin. Siellä niitä on varmaan enemmänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 00:20

Pittäs tunnusta ,että toisinaan saan hypistellä sen ohimarssilla ja samlla ihmetellä kuinka joku uskaltaa lähteä matkaan sen rahan kanssa?Sehän on aivan törky suuren arvoinen,lähteä sen kanssa jonnekin Eurooppaan,missä maksaessaan monen puodin pohjakassakaan ei ole niin suuri.Liian iso raha tavalliselle kansalle,pitäis olla vain liike-elämän käytössä.Mä kieltäsin lailla sen tavallisen käytön,tietty kateellisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 09:12

Mikä se sellainen raha on? En ole kuunapäivänä pussissani sellaista nähnyt. Viitosen kylläkin mutta siinä ei ollut niitä nollia...